۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۱۱۱۰۱۲

ارائه تفسیر قرآن کریم ویژه جوانان در نمایشگاه بین المللی قرآن

خبرگزاری رسا ـ علاقه‌مندان از شصت آثار مکتوب و یازده آثار نرم‌افزاری مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی در بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آشنا می‌شوند.
جلسه قرآن جوانان
نصرالله سلیمانی، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حضور این مرکز در بخش حوزوی نوزدمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ارائه شصت اثر مکتوب و یازده اثر نرم افزاری در این غرفه خبر داد.

وی با بیان این که در غرفه مرکز تحقیقات قرآن کریم المهدی پروژه‌های در دست اقدام این مرکز معرفی می‌شود، اظهار داشت: تفسیر روایی پیامبر(ص)، تفسیر جوان‌، ترجمه آموزشی قرآن، فلسفة احکام‌، سه جلد کتاب علم و دین ،فهرست موضوعی تفسیر مهر، یک دوره فقه نیمه استدلالی، کتاب پرسش و پاسخ‌های قرآنی در سه جلد، کتاب پاسخ به شبهات قرآنی در 4 جلد از آثار در دست اقدام است.

مسؤول غرفه مرکز تحقیقاتی المهدی با اشاره به این که آثار مکتوب ارائه شده در موضوعات تفسیر قرآن مهر، تفسیر موضوعی وِیژه جوانان در در شش جلد، کتاب های تخصصی مانند مستشرقان و تاریخ گذاری قرآن و پژوشی تطبیقی در بطون قرآن، پرسش های قرآنی جوانان در شانزده جلد، کتاب های عمومی و مجلات تخصصی تقسیم بندی شده است، خاطرنشان کرد: سیمای سوره‌های قرآن، جلد پانزدهم پرسش‌های قرآنی جوانان با موضوع قرآن و علوم طبیعی، جلد سیزده پرسش‌های قرآنی جوانان با موضوع بهداشت روان از آثار جدید این مرکز است.

وی در ادامه افزود: دو فصلنامه علمی ـ ترویجی قرآن پژوهشی خاورشناسان‌(‌قرآن و مستشرقان) و دو فصلنامه علمی ـ پژوهشی قرآن و علم از مجلات تخصصی قرآنی است که مورد بازدید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

این مدیر اجرایی در بخش دوم سخنان خود بیان داشت: مرکز تحقیقات قرآن کریم، نهادی علمی ـ فرهنگی، مستقل و غیرانتفاعی است، که در زمینه پژوهش‌های نظری و کاربردی قرآن کریم و نیز آموزش‌های عالی قرآنی در شاخه نوپدید همچون قرآن و مستشرقان، قرآن و علوم فعالیت می‌کند تا به تولید و علم گسترش مرز‌های دانش در زمینه‌های فوق دست یابد و به اعتلای همنوای فرهنگ قرآنی و علمی بشر کمک کند.

سلیمانی تولید علم در زمینه تفسیر و علوم قرآن، پر کردن خلا‌ءهای پژوهشی و آموزشی قرآن بویژه در حوزه‌های نوپدید، سامان‌دهی به زیرساخت‌های مطالعات قرآنی، دفاع از قرآن کریم در برابر شبهات، گسترش و تعمیق مطالعات در زمینه قرآن و علم، قرآن و خاورشناسان، معارف قرآن، فقه پژوهی قرآن، منطق فهم قرآن، قرآن و سنت و اهل‌بی، تدوین تفسیر به ترتیب نزول قرآن، گسترش و تعمیق فرهنگ قرآنی در جامعه، به ویژه در بین فرهیختگان، پاسخگویی به پرسش‌های نوآمد از نگاه قرآن، ارتباط و همکاری با مراکز علمی قرآنی در سطح جهان و حمایت از آنها را از اهداف تاسیس این مرکز در سال 83 معرفی کرد.

گفتنی است، نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ساعت 17 تا ساعت 24 تا چهارم شهریور‌ماه مورد بازدید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد./921/پ202/س
ارسال نظرات