۲۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۱۱۰۲۵
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

120 جلسه جزءخوانی قرآن کریم در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری 120 جلسه جزءخوانی به همت مؤسسات و خانه های قرآنی این استان خبر داد.
کرسي تلاوت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، حجت الاسلام میکاییل اسکندری با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی مغتنم برای همنشینی با قرآن و خانه تکانی دل است گفت: مفاهیم ارزشمند و نورانی این کلام الهی موجب صفای روح و جان انسان ها می شود و انس با رهنمودهای آن دست یابی به سعادت را تضمین می کند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های دارالقرآن اداره کل اظهار داشت: این برنامه ها شامل برگزاری 80 مورد طرح بینات که ترجمه و تفسیر سوره مبارکه ابراهیم است می باشد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان افزود: برگزاری محفل انس با قرآن با حضور استاد مصری استاد عکاشیه در 16 رمضان در محل مسجد مهدیه تبریز ، برگزاری 22 محفل انس با قرآن با حضور قاریان و حافظان ممتاز استانی در شهرستان های تابعه ، برگزاری 4 طرح قرآن در رمضان به صورت گسترده با حضور قاریان و حافظان ممتاز از جمله این برنامه هاست.

اسکندری در ادامه تشریح برنامه های دارالقرآن اداره کل اظهار داشت: از دیگر برنامه ها برگزاری 120 جلسه جزءخوانی توسط موسسات و خانه های قرآنی در سطح استان توسط قرآن آموزان ، اعزام داور به مسابقات قرائت قرآن کریم ، اعزام گروه های تواشیح به مراسم و محافل قرآنی در سطح استان است.

مسوول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی اسلامی استان برگزاری 250 کلاس آموزش روخوانی ، روانخوانی ، ترتیل خوانی و صوت و لحن و تجوید توسط موسسات قرآنی و خانه های قرآن را از دیگر فعالیت های دارالقرآن برشمرد.

اسکندری ادامه داد: برگزاری هشت مسابقه قرائت ، حفظ ، مفاهیم و اذان ، برگزاری هشت دوره تفسیر نسیم حیات (جزء18) ، اعزام قاری قرآن و حافظ به محافل قرآنی ، برگزاری مسابقه تفسیر سوره یس در شهرستان مرندبا شرکت 200 نفر ، توزیع 1500 جلد قرآن در سطح استان و توزیع رحل قرآن برای طرح قرآن در رمضان از دیگر برنامه هایی است که تا پایان ماه مبارک رمضان اجرا می شود./935/د103/س
ارسال نظرات