۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۱۸۱۳
آیت الله طبرسی:

جلوگیری از بحران معنویت ‌مهم‌ترین دستاورد علما در طول تاریخ است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، علمای دین را ادامه دهنده راه و روش پیامبران الهی دانست و گفت: علما و فقها در طول تاریخ با بهره‌گیری از کلام الهی و تبلیغ دین از بحران معنویت و اخلاق در جامعه جلوگیری کردند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نور الله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی، با اشاره به این که رسالت و فلسفه پیدایش بعثت پیامبران الهی به ویژه رسول گرامی اسلام(ص) در جهل زدایی از جامعه و نجات بشر از ظلمات شرک و فساد و تباهی، در زندگی فردی و اجتماعی دانشمندان الهی تجلی می یابد، گفت: در این میان علمای اسلام از مظاهر بارز و تمام نمای این رسالت عظیم محسوب می شوند.

وی ادامه داد: علما و فقهای دینی در طول تاریخ با اقتباس از کلام الله مجید که کانون نور هدایت الهی است و سیره شریف نبوی و علوی، همچون خورشیدی فروزان، ظلمات زندگی بشر را روشن ساختند، افزود: علما در هر زمانی با بهره گیری از کلام الهی و تبلیغ دین مبین اسلام از بحران معنویت و اخلاق در جامعه جلوگیری کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به جایگاه آیت الله صالحی مازندرانی(ره) در عرصه علم و فقاهت اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی مصداق واقعی همان خورشید تابناکی است که با نور افشانی‌های معنوی، جان مشتاقان خویش را روشن می ساخت و از تاریکی های شبهه و فتنه و تحجر رهایی می‌بخشید.

آیت الله طبرسی به نقش آفرینی این شخصیت والا مقام در پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و ادامه داد: آیت الله صالحی مازندرانی(ره) از آغاز نهضت امام راحل تا آخرین لحظه های عمر شریف، مفتخر به سربازی حضرت ولی عصر(عج) بود و با بصیرت دینی و انقلابی خویش، مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح داد.

امام جمعه ساری، تفکر دینی، تبسم معنوی، تواضع اخلاقی، تجلی انقلابی، صبر و مقاومت ایمانی و تکاپوی اجتماعی را از ‌مهم‌ترین ویژگی‌های این عالم ربانی دانست و بیان داشت: آیت الله صالحی مازندرانی این ویژگی های ناب را از خداوند متعال گرفته بودند.

حجت‌الاسلام محمد مهدوی، مسؤول ستاد برگزاری سالروز ارتحال آیت الله صالحی مازندرانی نیز در این دیدار با اشاره به این که مراسم دهمین سالگرد ارتحال این عالم ربانی دوازدهم شهریور با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان برگزار می شود، گفت: این مراسم روز شنبه 12 شهریور از ساعت ده صبح در مسجد جامع شهر شیرگاه از توابع شهرستان سوادکوه برقرار خواهد بود.

امام جمعه شیرگاه با بیان این آیت الله صالحی مازندرانی‌(ره) مصداق خورشید تابان فقاهت و مرجعیت و علاقمند بر ولی فقیه است، خاطرنشان کرد: این عالم ربانی تا آخرین لحظات عمر شریف خود نیز بر دفاع از راه امام و مقام معظم رهبری تاکید داشت.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که آیت الله صالحی مازندرانی(ره) در دوران پیروزی انقلاب همواره یکی از یاران همراه امام راحل بودند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی این عالم ولایی همیشه در مسیر آرمان ها و ارزش‌های انقلاب وامام راحل گام برمی داشت./950/پ202/س
ارسال نظرات