۰۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۱۱۱۸۳۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

افزایش توان علمی مبلغان در پاسخگویی به شبهات دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، افزایش توان علمی مبلغان به منظور پاسخگویی به شبهات دینی را ضروری دانست و گفت: روحانیت باید به شیوه ای علمی پاسخگوی شبهات طرح شده از سوی دشمنان اسلام باشد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در جمع روحانیان شهرستان کیاکلا که مسجد امام علی(ع) این شهر برگزار شد با اشاره به جایگاه روحانیت در طول تاریخ گفت: روحانیت امروز میراث دار پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) است.

وی، لباس روحانیت را آرم نبوت و تبلیغ توصیف کرد و با اشاره به این که علما و روحانیت میراث دار پیامبر و ائمه معصومین(ع) هستند، بیان داشت: احترام امروز مردم به روحانیت بدان دلیل است که آنها ارزش های اسلامی را در روحانیت مشاهده می کنند.

امام جمعه ساری با بیان این که دشمنان اسلام در طول تاریخ همواره به دنبال خدشه‌دار کردن جایگاه روحانیت بوده و هستند، گفت: در سه دهه اخیر نیز دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب برای تضعیف جایگاه روحانیت و مرجعیت در ایران اسلامی بسیج شدند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که باوجود همه توطئه افکنی‌های دشمن علیه روحانیت، اما جایگاه این قشر تأثیرگذار هر روز مستحکم‌تر می‌شود، افزود: مردم روحانیت را امین خود می دانند و یک اعتماد دو سویه بین مردم و روحانیت وجود دارد.

وی، روحانیت را پرچمداران تبلیغ امور دینی و اعتقادی معرفی کرد و با بیان این که وظیفه روحانیان در این عرصه بسیار سنگین است، خاطرنشان کرد: تبلیغ دین مبین اسلام در شرایطی که دشمنان همه توان خود را برای ضربه زدن به اسلام به کار گرفته اند، کار بسیار سختی است.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان امروز نظام اسلامی با سی سال گذشته بسیار متفاوت‌تر هستند، ادامه داد: وظیفه امروز طلاب و روحانیان در برابر خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان بسیار سنگین تر از سه دهه قبل است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، حضور در صحنه روحانیت را در چنین شرایطی یک ضرورت دانست و ادامه داد: روحانیت باید با ارتباط بیشتر با نسل جوان جامعه آنها با نقشه‌های شوم دشمن آگاه ساخته و زمینه خنثی سازی ترفند های دشمن را فراهم کند.

وی، شبهه افکنی را یکی دیگر از تلاش‌های مذبوحانه دشمنان دانست و ادامه داد: دشمن هر روز شبهه جدیدی را در مباحث اعتقادی، فرهنگی و حتی سیاسی ترویج می کند که باید این شبهات پاسخ داده شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که روحانیت در عرصه پاسخگویی به شبهات وظیفه و رسالت بسیار سنگینی را برعهده دارد، گفت: روحانیت باید با حضور بیشتر در جامعه پاسخگوی این شبهات باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزایش توان علمی مبلغان به منظور پاسخگویی به شبهات دینی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: امروز شبهات سنگینی علیه اعتقادات دینی ما از سوی دشمن طرح می شود که روحانیت باید به شیوه ای علمی به آنها پاسخ گوید.

وی در بخش پایانی سخنان خود تجهیز روحانیت به ابزار مناسب تبلیغی را ضروری دانست و گفت: یک مبلغ دین باید ضمن مخاطب‌شناسی نسبت به ترویج آسان تبلیغ گام های اساسی بردارند./950/پ202/س
ارسال نظرات