۱۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۱۹۷۲
نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

جنایت ربودن امام موسی صدر بی حرمتی به همه ارزش های اخلاقی و انسانی است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان جنایت ربودن امام موسی صدر را بی حرمتی به همه ارزش های اخلاقی و انسانی دانست.
شيخ نبيل قاووق
به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ نبیل قاووق، نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی در باغ موزه ملیتا واقع در جنوب لبنان با بیان اینکه حزب الله و ملت مقاومت دلتنگ امام مقاومت موسی صدر است، تاکید کرد: جنایت ربودن امام موسی صدر، بی حرمتی به همه ارزش های اخلاقی و انسانی است.

نایب رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، ربودن امام موسی صدر و دو همراهش شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین را تجاوز به میهن و کرامت لبنانی ها و امت عربی و اسلامی دانست و با انتقاد از سکوت نهادهای بین المللی در این خصوص، گفت: شادی ما تنها با بازگشت تمامی اسرا کامل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مساله اسرا همواره برای حزب الله اولویت داشته است و همچنان در راس اولویت های این حزب است و سید حسن نصرالله، دبیرکل این حزب به آن وعده داده است، گفت: نهادهای بین المللی هیچ موضعی علیه جنایت بزرگ قذافی در حق امام موسی صدر و همراهان وی، حتی بعد از گذشت بیش از 30 سال اتخاذ نکرده است.

گفتنی است که امام موسی صدر در سوم شهریور ماه سال ۱۳۵۷ و در آخرین مرحله از سفر دوره ای خود به کشورهای عربی، بنا بر دعوت رسمی معمر قذافی وارد لیبی شد و در روز نهم شهریور ماه ربوده شد. دستگاه های قضایی دولت های لبنان و ایتالیا و همچنین تحقیقات انجام شده از سوی واتیکان، ادعای رژیم لیبی مبنی بر خروج صدر از آن کشور و ورود او به رم را رسما تکذیب کردند. مجموعه اطلاعات آشکار و پنهانی که طی دو دهه پیش به دست آمده، تماما گواه آن است که امام موسی صدر هرگز خاک لیبی را ترک نکرده است.

در این میان قرائن متعددی حکایت از آن دارند که ایشان همچنان زنده است و مانند برخی دیگر از علمای اسلامی در زندان به سر می برد. در خبری که در ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۰ از سوی سایت «جبهه نجات ملی لیبی» بر روی شبکه جهانی اینترنت منتشر شد، آمده است که برخی از زندانبانان زندان ابوسلیم شهر طرابلس، امام موسی صدر را در اواخر سال ۱۳۷۶ دیده اند./981/ب902/گ
ارسال نظرات