۱۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۱۱۲۰۴۰
نایب رییس شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی:

تبیین کارکردهای اجتماعی حجاب ضروری ترین مسأله ترویج عفاف و حجاب است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: با تبیین کارکردهای اجتماعی حجاب در عرصه خانواده برای بانوان جامعه، افزون بر آشنایی با فلسفه حجاب، بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه به آسانی قابل حل است.
امام جمعه خوي
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به توطئه های مختلف استکبار در خصوص تبلیغ برهنگی و بی بند و باری بیان داشت: فرقه دست‏ساز و استعمارساخته بهائیت با تبلیغ کشف حجاب و واجب ندانستن آن تلاش کرد تا پیروانى براى خود به‏دست آورد که خوشبختانه مردم مسلمان ایران اسلامى در برابر این توطئه استعمارى ایستادگى کرده و به واسطه مقاومت علماى شیعه این فرقه ضاله کنار زده شد.

حجت الاسلام شکوری در ادامه اذعان داشت: با شکست طرح مبارزه با اسلام از طریق فرقه‏سازى و تحریف دین، استعمارگران نقشه کشف حجاب را در جهان اسلام با زور و سرکوب ابتدا در ترکیه و سپس در ایران به دست دو مزدور سرکوب گر یعنى ‏آتاتورک و رضاخان انجام دادند که در ایران با مقاومت مردم و علماى شیعه روبه رو شد.

وی با انتقاد از برخی جریان های سیاسی در به انحراف کشاندن باورهای دینی مردم خاطرنشان کرد: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جریان هایى تلاش می کنند تا به هر وجه ممکن در برابر حجاب اسلامى بایستند و از اجراى حکم اسلامى جلوگیرى کنند که خوشبختانه توطئه های آنان با رهبری داهیانه ولی امر مسلمین، درایت مسؤولان نظام جمهورى اسلامى و خواست ملت مسلمان شناسایی و خنثی می شود.

اجرای موفق طرح تذکر لسانی نیازمند مشارکت مردمی

رییس حوزه های علمیه خوی در ادامه با تأکید بر ورود حوزه علمیه در تبیین معارف دینی اظهار کرد: با تبیین کارکردهای اجتماعی حجاب در عرصه خانواده برای بانوان جامعه، افزون بر آشنایی با فلسفه حجاب، بسیاری از معضلات اجتماعی جامعه به آسانی قابل حل است.

وی در ادامه با بیان این که اجرای موفق طرح تذکر لسانی و عفاف و حجاب نیاز به مشارکت همه جانبه مردم دارد، تصریح کرد: تا آحاد مردم و خانواده ها در اجرایی شدن این طرح مشارکت نکنند‌،‌ دولت و سازمان های فرهنگی نمی‌توانند با قدرت و موفقیت کاری از پیش ببرند.

امام جمعه خوی وظیفه رسانه ملی را در افزایش مشارکت مردمی مهم تلقی کرد و گفت: رسانه ملی با ارائه برنامه‌های کارشناسی شده و آگاهی دادن به عموم مردم می‌تواند گام های مؤثری در هرچه بهتر عملیاتی شدن طرح عفاف و حجاب و تذکر لسانی بردارد.

حجاب، سلب آزادی نیست

نایب رییس شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی در پاسخ به افرادی که حجاب را مانع آزادی زنان عنوان می کنند، بیان داشت: آزادی، قلمروهای متعددی مانند بیان، اندیشه، عقیده، فعالیت های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دارد که داشتن حجاب هیچ یک از این آزادی ها را سلب نمی کند چراکه اسلام حضور زن در اجتماع و قبول مسؤولیت های اجتماعی را کاملا پذیرفته، اما به شرطی که اصول و موازین اخلاقی در جامعه رعایت شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: زنان مسلمان در جوامع اسلامی با حضور در صحنه های متعدّد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به اثبات رساندند که حجاب هیچ گونه منعی برای فعالیّت مثبت زنان ایجاد نمی کند./938/ت302/س

ارسال نظرات