۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۲۴۶۰
سید علی فضل الله:

وابستگی به غرب با پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو حاصلی جز ناکامی برای ترکیه ندارد

خبرگزاری رسا ـ فرزند ارشد علامه فضل الله با هیاتی از ترکیه دیدار و پیرامون اوضاع و تحولات لبنان و جهان عربی و اسلامی به گفت و گو پرداخت.
سيد علي فضل الله به همراه هيات ترکيه اي
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله، فرزند ارشد علامه فضل الله، مرجع فقید شیعه در لبنان و خطیب جمعه شهر بیروت، روز گذشته در دیدار با هیاتی از سوی تجمع هنگامه خیزش ترکیه به بررسی اوضاع لبنان و آخرین تحولات عربی و اسلامی پرداختند.

سید علی فضل الله در این دیدار با بیان اینکه کشمکش ها در لبنان سیاسی است گرچه گاهی رنگ و بوی مذهبی به خود می گیرد، تاکید کرد: ما مسیر علامه فضل الله در حمایت از قضایای اسلامی به ویژه قضیه فلسطین و وحدت اسلامی و پیگیری گفت و گوی اسلامی ـ مسیحی را ادامه خواهیم داد و از وحدت در لبنان و جهان عربی و اسلامی پشتیبانی خواهیم کرد.

فرزند ارشد علامه فضل الله، جنبش های مردمی عربی را خیزشی مردمی برای آزادی خواهی و تغییر و اصلاح برشمرد و با ابراز نگرانی خود نسبت به کامیابی استکبار جهانی در مصادره این انقلاب ها، خواستار کناره گیری این انقلاب ها از زیاده روی و تبدیل شدن به ابزاری در خدمت پروژه های غربی ـ صهیونیستی شد.

وی با قدردانی از مواضع قاطع ترکیه در دشمنی با رژیم صهیونیستی، ابراز امیدواری کرد که ترکیه نقش برجسته تری در تقویت جهان عربی و اسلامی در رویارویی با سیاست های غربی که خوبی ملت های منطقه را نمی خواهند، تاکید کرد: تنها آغوش امت اسلام است که ایستادگی و توانمندی ترکیه را تقویت می کند و وابستگی به غرب برای پیوستن به اتحادیه اروپا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) حاصلی جز ناکامی ها و نومیدی های بزرگ ندارد./981

گفتنی است که رسانه های ترکیه روز دوشنبه هفته پیش، گزارش های متفاوتی در خصوص استقرار موشک های پاترویت و رادارهای سامانه دفاع موشکی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ترکیه منتشرکردند و نوشتند: این موشک ها در استان کردنشین دیاربکر در جنوب شرق و رادارهای این سامانه نیز در پایگاه هوایی پرینچلیک در نزدیکی مرز سوریه نصب خواهند شد.

رییس جمهور ترکیه نیز چندی پیش در گفت و گو با شبکه العربیه با اشاره به استقرار رادار آمریکا در این کشور، بیان کرد: ترکیه از سال 1952 عضو ناتو است و این پروژه در چارچوب سیستم دفاعی برای مقابله با تهدیدهای موشکی است و تهدیدی برای کشورهای دیگر به شمار نمی رود.

رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به استقرار بخشی از سامانه موشکی ناتو در ترکیه، خاطرنشان کرد: ما معتقدیم استقرار بخشی از سامانه موشکی ناتو در ترکیه هیچ کمکی به ثبات و امنیت منطقه و حتی امنیت کشور میزبان نمی کند./981/ب902/گ
ارسال نظرات