۲۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۱۱۲۴۶۳

کارت شناسایی بانوان پژوهشگر طلبه در سراسر کشور توزیع می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران از آغاز توزیع کارت شناسایی ویژه بانوان طلبه پژوهشگر در سراسر کشور خبر داد.
کارت شناسایی بانوان پژوهشگر طلبه در سراسر کشور توزیع می‌شود
ابوالفضل هراتیان، مسؤول اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز توزیع کارت شناسایی ویژه بانوان طلبه پژوهشگر در سراسر کشور خبر داد.

وی افزود: توزیع کارت شناسایی پژوهشگران خواهر برای نخستین بار از استان مازندران در مهرماه آغاز می‌شود که امیدواریم این کار در روند کارهای پژوهشی خواهران طلبه تاثیر بسیار خوب داشته باشد.

هراتیان از شناسایی 1500 پژوهشگر خواهر خبر داد و اظهار کرد: با توجه به شناسایی اولیه‌ای که از خواهران پژوهشگر به عمل آمده است در نظر داریم، پژوهشگران را نسبت به توانایی و استعدادهایی که دارند طبقه‌بندی کنیم.

وی تشکیل هسته‌های پژوهشی نسبت به توانایی پژوهشگران خواهر را از جمله اهداف توزیع کارت شناسایی پژوهشگران دانست و افزود: این کار در هویت بخشی به خواهران طلبه و فعال کردن آن‌ها در مراکز علمی و پژوهشی بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

مسؤول اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران در خصوص هسته‌های پژوهشی گفت: علوم قرآنی و حدیث، مهدویت، کلام، مطالعات زنان و تاریخ از جمله هسته‌های پژوهشی هستند که در حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تشکیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: تعامل با مراکز علمی و پژوهشی و استفاده از منابع علمی و پژوهشی در مراکز علمی و آموزشی کشور از جمله مزایایی است که به همراه کارت شناسایی بانوان پژوهشگر ارائه می‌شود و همچنین این کار به فعالیت‌های پژوهشی نیز سرعت خواهد بخشید.

هراتیان با بیان این که توزیع کارت شناسایی بانوان پژوهشگر در تمامی مدارس علمیه سراسر کشور انجام خواهد گرفت، افزود: در حال حاضر به دلیل برخی محدودیت‌ها تنها در چند مدرسه علمیه این کارت‌ها توزیع می‌شود، ولی براساس برنامه‌ اعلام شده تاکنون مجوز فعالیت 35 هسته پژوهشی صادر شده است.

وی با بیان این که مقدمات تهیه نرم‌افزار پژوهشگران از طریق دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران به انجام رسیده است، عنوان کرد: با تهیه این نر‌م‌افزار ارتباط با پژوهشگران در محیط سایبری برقرار می‌شود و در آینده‌ای نزدیک بسیاری از تحقیقات و مقالات طلاب و فارغ‌التحصیلان پژوهشگر از طریق این سامانه بررسی، ارزیابی و اصلاح خواهد شد.

مسؤول اداره ساماندهی پژوهشگران حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه با اجرای کامل طرح شناسایی فارغ‌التحصیلان پژوهشگر، افراد بر اساس توانایی‌های خود طبقه‌بندی می‌شوند، یادآور شد: با شناسایی دانش‌آموختگان پژوهشگر نخبه، شاهد برنامه‌ریزی ویژه برای آنان از جمله ایجاد فرصت‌های مطالعاتی خواهیم بود.

وی بررسی توانایی‌های تخصصی پژوهشگران را از دیگر مزایای اجرای طرح شناسایی فارغ‌التحصیلان پژوهشگر دانست و گفت: با توجه به اینکه در فرم‌های شناسایی پژوهشگران، حدود 35 شاخص به عنوان توانمندی‌های ویژه آنان احصا شده است، با اجرای این طرح توانایی تخصصی پژوهشی هر یک از پژوهشگران مشخص خواهد شد./917/ت302/ص
ارسال نظرات