۲۴ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۲۷۸۱
امام جمعه بابل:

تطبیق اطلاعات علمی روحانیان با شرایط روز جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل، تطبیق اطلاعات علمی روحانیت با شرایط جامعه را ضروری دانست و گفت: اگر معلومات یک روحانی متناسب با وضعیت جامعه نباشد در عرصه تبلیغ دین موفقیتی حاصل نخواهد شد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسن روحانی، امام جمعه بابل، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه خاتم الانبیا(ص) این شهرستان با تأکید براین که طلاب باید در نخستین گام معیارهای خود را از حضور در حوزه مورد بررسی قرار دهند، گفت: شناخت مناسب از رسالت روحانیت از دیگر موضوعاتی است که یک طلبه در ابتدای ورود به حوزه باید بداند.

وی، نگاه طلاب به گذشته روحانیت را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: طلاب باید مبنای شکل‌گیری روحانیت و مشکلات به وجود آمده در این عرصه را به خوبی بدانند.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیای بابل گفت: حلقه‌های علما و روحانیت به تدریج شکل گرفت و گسترش یافت؛ از این رو با مطالعه گذشته حوزه در خواهیم یافت که شرایط در آن دوران نیز مناسب تر بود.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به این که امروز شاهد سلطه فکری و فرهنگی در جامعه هستیم، ادامه داد: فعالیت‌های گروه های تبشیری مسیحی جامعه امروز را با خطری جدی روبه‌رو کرده است.

وی به فعالیت گسترده گروه‌های انحرافی اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز شاهد افزایش فرقه های انحرافی در جامعه هستیم و همین مسأله سبب بروز بسیاری از مشکلات شده است.

امام جمعه بابل با بیان این که حوزه و روحانیت امروز نسبت به مسائل موجود در جامعه احساس تکلیف می‌کنند، افزود: امروز ما نیازمند طلابی خلاق و با استعداد هستیم که با ورود به عرصه تبلیغ جامعه از خطر فرقه های انحرافی و عرفان‌های نوظهور رهایی دهند.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر این که طلاب و روحانیان باید اطلاعات خود را نسبت به پیشرفت جامعه به روز کنند، ادامه داد: امروز روحانیت وظیفه سنگینی در برابر جامعه اسلامی برعهده دارند.

مسؤول حوزه علمیه خاتم الانبیا‌، تطبیق اطلاعات علمی روحانیت با شرایط جامعه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر معلومات یک روحانی متناسب با وضعیت جامعه نباشد در عرصه تبلیغ دین موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی با اشاره به شرایط مناسب برای تحصیل در حوزه های علمیه گفت: امروز به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران حوزه‌های علمیه از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند و همه ما باید قدر این نعمت را بدانیم.

امام جمعه بابل با تأکید براین که ما باید از حداقل امکانات نیز استفاده بهینه کنیم، گفت: امروز طلاب و روحانیان هزینه‌هایی که برای تحصیل استفاده می‌شود، حجت شرعی دارند و به یقین اعتبارات مراکز حوزوی یک پنجم مراکز علمی دیگر است، اما ما در برابر همین مقدار اندک هم مسؤولیت داریم./950/پ202/س
ارسال نظرات