۲۸ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۳۰۳۰
امام جمعه موقت ساری:

نماز جمعه از رویش‌های تداوم‌بخش انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، نماز جمعه را یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نماز جمعه بهترین پایگاه برای وحدت و همدلی مردم و نیز خنثی سازی توطئه های دشمنان نظام است.
امام جمعه موقت ساري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، رییس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران امروز در جمع اعضای ستاد نماز جمعه زرگر شهر بابل، با قدردانی از خدمات اعضای ستاد نماز جمعه، به نقش و اهمیت نماز جمعه در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: نماز جمعه در صدر اسلام نیز مورد تأکید پیامبر گرامی اسلام بوده است.

وی، نماز جمعه را یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: نماز جمعه بهترین پایگاه برای وحدت و همدلی مردم و نیز خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان نظام است.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که در حال حاضر هفتصد تریبون نماز جمعه در سراسر کشور فعال است، بیان داشت: در مازندران نیز 32 خطیب جمعه هر هفته این نماز پرفیض را در شهرهای مختلف استان اقامه می کنند و امروز حمایت از برپایی این نماز عبادی و سیاسی سبب تقویت نظام اسلامی خواهد شد.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران، حضور پر شور مردم در صفوف نماز جمعه را سبب عصبانیت و هراس دشمنان نظام دانست و خاطرنشان کرد: پایگاه های نماز جمعه بهترین مکان برای خنثی سازی توطئه های شوم دشمنان نظام هستند و به همین دلیل تقویت این جایگاه بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام قاسمی با تأکید براین که هیچ گاه نباید سنگر نماز جمعه را خالی کنیم، بیان داشت: دشمنان نظام اسلامی از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی همه تلاش خود را برای تضعیف این جایگاه به کار گرفته اند؛ اما همواره با حضور گسترده مردم شکست خوردند.

وی با اشاره به فعالیت 33 امام جمعه در شهرهای مختلف مازندران‌ گفت: این ائمه جمعه به عنوان سربازان ولایت در خدمت مردم هستند و خوشبختانه ارتباط عمیق و معنوی مردم با ائمه جمعه نشان از پیوند قلبی آنها با روحانیت است.

امام جمعه موقت ساری، نمازجمعه را یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: امروز اثرات آن را در پیروزی در مصر، یمن، بحرین و لیبی داریم به عینه می بینیم چرا که وعده همه مبارزان در آن کشورها روز جمعه بود و امروز صفوف به هم فشرده ملت ایران در نماز های جمعه الگوی همه ملت های مسلمان و آزادی خواه دنیا است.

وی، آسیب‌زدن به جایگاه نماز جمعه را تضعیف جایگاه ولایت دانست و خاطرنشان کرد: آحاد جامعه اسلامی باید تلاش کنند تا جایگاه نماز جمعه هر روز در نظام اسلامی تقویت شود.

حجت الاسلام قاسمی تقویت جایگاه نماز جمعه را تقویت جایگاه ولایت و امامت در نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران بیش از سه دهه از جایگاه ولایت با همه توان خود محافظت کردند و هیچ‌گاه اجازه تعرض دشمن به این جایگاه رفیع را ندادند و نخواهند داد.

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که شعار های الله اکبر ملت‌های مسلمان در همین نمازهای جمعه رژیم‌های دیکتاتوری را نابود کرد، ادامه داد: دشمنان اسلام همواره در تلاش بوده و هستند تا خدشه ای به این جایگاه رفیع وارد کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شبیخون فرهنگی دشمنان گفت: مقام معظم رهبری این ناخدای کشتی انقلاب و این ستون فقرات سال های پیش در رابطه با شبیخون فرهنگی و ناتوی فرهنگی هشدار داده بودند، اما متأسفانه همواره نسبت به این مسأله غفلت کردیم.

امام جمعه موقت ساری با بیان این که دشمنان نظام اسلامی با ترور دانشمندان هسته ای کشورمان می‌خواهند ایران اسلامی را از پویا‌بودن باز دارند، گفت: آنها هیچ‌گاه نمی‌خواهند ملت ایران استقلال داشته باشند./950/پ202/س

ارسال نظرات