۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۱۱۳۲۴۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین:

تبلیغ صحیح اندیشه دینی مهم‌ترین رسالت روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین، تبلیغ صحیح اندیشه دینی را یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت دانست و گفت: یک مبلغ دینی باید تلاش کند تا مبانی دینی در زندگی اقشار مختلف مردم جای گیرد.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع روحانیان شهرستان بوئین زهرا به نقش روحانیت تبلیغ صحیح اندیشه دینی در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: روحانیت در طول تاریخ همواره امین و پناهگاهی امن برای مردم بوده و هستند.

وی با بیان این که در دنیایی که عصر ارتباطات و پیشرفت تکنولوژی نام گرفته وظیفه مبلغان دینی در رساندن پیام دین مبین اسلام بسیار سنگین است، افزود: مبلغان دینی باید با حضور در بخش‌های مختلف جامعه پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت به وجود آمده در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود با بیان این که تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشت تا بتوانیم بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

وی با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: اگر موفق به جذب افراد دین گریز به مساجد شدیم آنگاه می توانیم به عملکرد خویش امیدوار باشیم در غیر این صورت افراد مسجدی و متدین که نیازی به برنامه های دینی جهت حضور در مساجد ندارند.

حجت الاسلا نعمت الهی اضافه کرد: روحانیت قبل از انقلاب اسلامی در حاشیه بود ولی اکنون با پیروزی انقلاب اسلامی قشر روحانی در متن انقلاب اسلامی ایران است، بنابر این مسؤولیت سنگین تری بر عهده دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین از روحانیان خواست با مطالعه بسیار به منابر بروند تا بتوانند در برابر هجمه تبلیغی دشمن مقابله به مثل کنند.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که تبلیغ و اطلاع رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید بیشتر مورد توجه متولیان امر تبلیغ قرار گیرد.

وی با بیان این که تبلیغ همواره با دین ارتباطی تنگاتنگ داشته و دارد، گفت: فعالیت ها در این عرصه باید به گونه ای باشد تا مبانی دینی در ذات و بطن زندگی اقشار مختلف مردم جای گیرد و برای عموم نهادینه شود./950/پ202/س
ارسال نظرات