۰۵ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۱۳۵۴۰
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه:

بیداری اسلامی نیازمند رهبرانی شجاع مانند امام خمینی است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: بیداری اسلامی نیازمند رهبرانی شجاع مانند امام خمینی‌(ره) است که در مدت عمر شریفشان از هیچکس نترسیده و تنها برای رضای خدا قیام کردند.
حجت‌الاسلام محمدحسن زماني معاون بين الملل حوزه‌هاي علميه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی، معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه امروز در نشست نقش باورهای دینی در بیداری ملت‌های اسلامی که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد با بیان این‌که ایران در هیچ کشوری دخالت نمی‌کند بر لزوم حمایت‌های معنوی و فرهنگی از بیداری اسلامی تاکید کرد.

وی در ادامه حمایت از دولت سوریه را ضروری دانست و اظهار داشت: اگرچه دولت سوریه حکومت ایده‌آل و بی‌عیب نیست و باید اصلاحاتی را انجام دهد، اما باید توجه داشت که در حال حاضر این کشور مظهر مقاومت اسلامی در برابر صهیونیست‌ها است و باید از این مظهر دفاع کرد.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این‌که دشمن می‌خواهد کسی را در سوریه بر سر کار بیاورد که جاده صاف کن او باشد، حمایت نکردن از سوریه را در این شرایط خیانت دانست و با اشاره به وضعیت کشور بحرین ادامه داد: رهبری قیام ملت بحرین با علما است، از این رو نسبت به این قیام خوشبین‌تر از یمن هستم.

وی با اشاره به مقاومت مردم بحرین، استمرار این مقاومت را سبب پیروزی شیرین برای این ملت دانست و با بیان این‌که در یمن هم پیش‌بینی آن است که در صورت استمرار مقاومت مردمی حکومت اسلامی ائتلافی با مشارکت شیعیان زیدیٰ 12 امامی و اهل سنت انقلابی ایجاد شود، تصریح کرد: وهابیون طرفدار چندانی در یمن ندارند.

زمانی با بیان این‌که آمریکا به دنبال ایجاد خاورمیانه جدید با محوریت دولت‌های وابسته بود اما دقیقا عکس آن رخ داد و خاورمیانه اسلامی در حال تحقق است، به وضعیت مبهم کشور عربستان اشاره کرد و گفت: انتظار رخداد قیام کاملی در این کشور نمی‌رود، چراکه مذهب بیشتر مردم عربستان حنبلی و بسیاری سنی غیروهابی هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم حمایت معنوی و فرهنگی از بیداری اسلامی ابراز داشت: ما هیچ گونه دخالت نظامی در کشورها نداریم و نباید داشته باشیم، اما پشتیبانی فرهنگی و معنوی را واجب می‌دانیم و رسما هم اعلام کرده‌ایم.

رایزن فرهنگی سابق ایران در مصر با بیان این‌که ماهیت انقلاب‌های اخیر، اسلامی و قرآنی است و خواسته‌های اسلامی از مساجد شروع می‌شود، گفت: مردمی بودن نهضت‌ها نخستین نقطه قوت این بیداری‌ها است؛ چراکه اگر این قیام‌ها حزبی بود، دوام چندانی نداشت.

وی پشتیبانی معنوی و فرهنگی ایران از این انقلاب‌ها را از دیگر ویِژگی‌های آن و فقدان رهبری صالح و شایسته را از جمله نقاط ضعف این انقلاب‌ها برشمرد و تاکیدکرد: بیداری اسلامی نیازمند رهبرانی شجاع مانند امام خمینی‌(ره) است که در مدت عمر شریفشان از هیچکس نترسیده و تنها برای رضای خدا قیام کردند. /920/پ202/ع

ارسال نظرات