۱۲ مهر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۸
کد خبر: ۱۱۳۹۷۸
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه:

فرهیختگان حوزه و دانشگاه نسل جوان را با معارف مهدوی آشنا کنند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) با اشاره به این‌که در گذشته دلسوزان و فرزانگانی مانند شهید مطهری بر آشنایی جوانان با معارف مهدوی توجه ویژه‌ای داشتند، تصریح کرد: امروز فرهیختگان حوزه و دانشگاه باید این مسأله مهم را در نظر بگیرند؛ زیرا اتصال نسل امروز به شبکه عظیم مهدویت ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي توليت آستانه کريمه اهل بيت(ع)

  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، امروز در دومین همایش انتظار و مهدویت در آموزه‌های رضوی خواستار تدوین و طراحی آرمان‌شهر مهدویت(عج) در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در قالب محتوای مورد پسند نسل امروز شد.
 
وی نجات نسل امروز از آسیب‌های مختلف را یک رسالت دانست و از پژوهشگران حوزه و دانشگاه خواست، فعالیت‌های علمی پژوهشی خود را در این زمینه متمرکز کرده و معارف مهدویت را با زبانی گویا و روان به جامعه امروز منتقل کنند.
 
تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) با اشاره به فراهم شدن شرایط مناسب انتقال معارف مهدویت، اظهار داشت: فضلا و اندیشمندان حوزه و دانشگاه با هنر و استعداد خود، دکترین مهدویت را به صحنه عمل وارد کنند.
 
وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در دیدار مسؤولان، کارشناسان و فارغ‌التحصیلان مرکز تخصصی مهدویت فرمودند اگر مهدویت نباشد همه تلاش‌ها و مجاهدت‌های انبیا بی‌فایده و بی‌اثر خواهد بود، تحقق این خواسته را بر عهده همه اهل فرهنگ، علم و ادب اهل بیت‌(ع) دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی ابراز داشت: در جامعه کنونی بیشترین حجم و فضا به جوانان، نوجوانان و کودکان تعلق دارد مناسب است تلاش‌ها و پژوهش‌های مهدوی محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در حوزه نسل جدید انقلاب متمرکز شود.

وی تصریح کرد: با حفظ همه زحمات و تلاش‌هایی که در عرصه مهدویت به انجام می‌رسد، فضای مناسبی را برای فرزندان خود ایجاد کنیم، تا پیش از این‌که بیگانگان فضای فرهنگی و فکری آنان را تأمین کنند، خود با معارف ناب مهدوی آنان را تغذیه فکری و فرهنگی دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به این‌که در گذشته دلسوزان و فرزانگانی مانند شهید مطهری بر این امر توجه داشتند و امروز هم فرهیختگان حوزه و دانشگاه باید این مسأله مهم را در نظر بگیرند، اتصال نسل امروز را به شبکه عظیم مهدویت ضروری دانست.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) افزود: معارف مهدویت به روشی برای نسل امروز تبیین شود که همان تلقی که فرزند نسبت به پدر و مادر دارد، به امام مهدی‌(عج) نیز به این دید نگریسته شود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات