۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۱۹۶
در همایش معتمدین سران عشایر عرب خوزستان مطرح شد؛

خاطره ای از بدرقه رهبر انقلاب توسط عشایر عرب از زندان ساواک

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در همایش معتمدین و بزرگان سران عشایر عرب خوزستان بر وحدت و برادری یکدیگر تأکید کرد.
آيت الله کعبيبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، آیت الله عباس کعبی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در همایش معتمدین و بزرگان سران عشایر عرب خوزستان که در تالار شهرستان دشت آزادگان برگزار شد، گفت: اساس طوایف و عشایر عرب بر وحدت و برادری آنان است.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم مبنی بر این که « تعاونوا علی البر و التقوی »، بیان داشت: مساعدت به یکدیگر، کمک کردن به مستمندان و همیاری در کارهای خیرخواهانه در بین افراد عشایر مصداق این آیه قرآنی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وظایف ریش سفیدان و سران طوایف اشاره و تصریح کرد: تشویق جوانان و نوجوان عشایر به تحصیل و علم اندوزی، ایجاد فضای همدلی و برادری و پرهیز از اختلاف و تفرقه از مهمترین کارهای بزرگان طوایف عرب استان خوزستان است.

آیت الله کعبی در ادامه به بیان خاطره ای از مقام معظم رهبری درباره عشایر عرب خوزستان پرداخت و افزود: حضرت آیت الله العظمی خامنه ای می گویند وقتی در زندان ساواک با برخی از برادران عرب خوزستانی آشنا شدم، آنها همواره به بنده ابراز محبت می کردند و وقتی که من از زندان آزاد شدم، مرا با شعری که آن را در خوزستان « هوسه » می نامند مبنی بر « یا سید جدک ویانه » یعنی ای سید بزرگوار جدتان با ما خواهد بود، مشایعت کردند.

در بخش دیگری از این مراسم، شعرای عرب خوزستان با سرودن اشعاری در وصف انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و دفاع مقدس بر پایبندی عشایر عرب بر ولایتمداری تأکید کردند./9463/پ203/ج
ارسال نظرات