۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۱۵۱۹۷

گردهمایی مشترک روحانیان شیعه و اهل سنت خلخال برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی مشترک روحانیان شیعه و اهل سنت بخش های مختلف شهرستان خلخال برگزار شد.
امام جمعه خلخال
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت ‌الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال،‌27 مهرماه در گردهمایی مشترک روحانیان شیعه و اهل سنت بخش های مختلف این شهرستان اظهار داشت: سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان کرمانشاه پیام واضح و روشنی به فتنه گران داخلی و خارجی داشت.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم شیعه و سنی شهرهای مختلف این استان از ولایت فقیه خاطر نشان کرد: سفر رهبر فرزانه انقلاب به دشمنان انقلاب اسلامی نشان داد که تفرقه افکنی دیگر برای براندازی نظام اسلامی کارساز نیست، چراکه شیعه و سنی در ایران اسلامی مانند برادر از حقوق یکسانی برخوردار هستند.

حجت الاسلام رشتبری با اشاره به تحلیل کارشناسان رسانه های خارجی از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی ادامه داد: مشاهده عزت و جلال استقبال مردم کرمانشاه از رهبر انقلاب به استکبار فهماند که حتی اندیشه تجاوز به ایران را نیز باید از سر خارج کنند.

امام جمعه خلخال با تاکید بر اینکه تمام توطئه ها آمریکا علیه ایران نخ نما شده است، تصریح کرد: ملت ایران ثابت کردند که با ولایت مداری و بصیرت در برابر فتنه انگیزی های استکبار جهانی ایستاده اند و برای دفاع از حریم ولایت لحظه ای خاموش نخواهند نشست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود روحانیت در ایران اسلامی را مرزبان عقیدتی ملت دانست و گفت: دشمنان پس از پیروز انقلاب اسلامی به دنبال چند دستگی و تفرقه میان روحانیت به ویژه علمای شیعه و سنی هستند، غافل از اینکه اسلام و روحانیت دو عضو لاینفک از یکدیگر بوده و هستند.

حجت الاسلام رشتبری علمای شیعه و سنی را پرچمداران وحدت ملی و دینی ایرانیان دانست و افزود: روحانیت باید در منابر خود بر اهمیت و ضرورت وحدت میان مسلمین در تعمیق ریشه‌های دینی و الهی کوشا باشند.

گفتنی است، در ادامه این گردهمایی روحانیان خلخال، کوثر، شاهرود و هشتجین به بررسی ظرفیت ها و اشتراات موجود برای توسعه و تقویت وحدت میان اهل سنت و تشیع پرداختند./935/پ202/ص
ارسال نظرات