۰۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۵۱
کد خبر: ۱۱۵۴۱۰
آیت الله حیدری:

بیداری اسلامی و جهانی از برکات غدیر است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اهواز با بیان این که بیداری اسلامی از برکات غدیر است تأکید کرد: از نظر اهل تسنن قیام علیه حاکم وقت حرام است؛ اما دیدیم که در کشورهای عربی که بیشتر آن‌ها اهل تسنن را تشکیل می دهند مردم با شورش علیه حکام ظالم خود به مقابله با آنان و مطالبه عدالت پرداختند.
آيت الله حيدري امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله دکتر محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز، روز گذشته در نشست هماهنگی دهه ولایت که در استانداری خوزستان، ضمن تبریک به مناسبت روز دحوالارض و بیان مطالبی در رابطه با اثبات جدیت تبلیغ مسئله غدیر اذعان داشت: خداوند تبارک و تعالی با نزول آیه ای بر پیامبر اکرم اعلام ولایت امام علی(ع) به مردم جهان را به نوعی تکامل دین اسلام برشمرد و عدم انجام این امر الهی را به منزله نقصان رسالت وی دانست. 

وی در رابطه با اهمیت مسئله غدیر در آیات قرآن ابراز داشت: در هیچ مسئله ای از احکام الهی از جمله نماز و روزه خداوند متعال به پیامبر دستور تبلیغ آن را نداده جز در بحث غدیر و اعلام جانشینی امیرالمؤمنین به عنوان امام شیعیان پس از حضرت محمد(ص) که این خود به تنهایی اهمیت مسئله ولایت را بازگو می کند.

عضو مجلس خبرگان تصریح کرد: تنها مسئله ای که راویان بیش از پیش بر آن تأکید کرده و به بیان روایت از آن پرداخته اند مسئله جانشینی امام علی(ع) است چرا که ولایت در اسلام همانند قلب در وجود انسان است. 

وی با بیان این که بیداری اسلامی از برکات غدیر است تأکید کرد: از نظر اهل تسنن قیام علیه حاکم وقت حرام است اما دیدیم که در کشورهای عربی که بیشتر آن‌ها اهل تسنن را تشکیل می دهند مردم با شورش علیه حکام ظالم خود به مقابله با آنان و مطالبه عدالت پرداختند و اکنون این بیداری در منطقه به بیداری جهانی تبدیل شده و مردم بر ضد نظام سرمایه‌داری و کاپیتالیسم در غرب به پاخواسته اند.

آیت الله حیدری، جنبش ها و قیام های پدید آمده در جهان را گامی جهت ظهور امام زمان(عج) عنوان کرد و افزود: این جریانات پدید آمده را به نوعی می توان آمادگی جهان در راستای ظهور آقا امام زمان قلمداد کرد.

وی عنوان کرد: سازمان صدا و سیما نیز با پوشش مناسب مراسمات غدیر در استان خوزستان به خصوص مناطق حاشیه شهر و پخش ویژه برنامه های مختلف در این ایام تلویزیون می تواند به مقابله با هجمه های دشمنان بپردازد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهیری در پایان خطاب به همه مسؤولان حاضر در جلسه گفت: همه مسلمانان به خصوص مسؤولان استان باید با پیروی از سیره و روش پیامبر اکرم به برگزاری هرچه باشکوه عید غدیر در استان خوزستان تلاش کنند./9464/پ202/ص
ارسال نظرات