۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۱۱۵۴۴۷
آیت الله طبرسی:

خانواده ها در ترویج فرهنگ نماز خوانی نقش اساسی دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران، اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که بی احترامی و سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید در برپایی این فریضه مهم الهی گوشا باشند.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه شورای اقامه نماز استان که در ساری برگزار شد، مهم ترین نقش نماز در زندگی انسان را تنظیم رابطه او با خداوند دانست وبا بیان این که هدف از بر پایی نماز تنها انجام یکی از فرایض دینی نیست، ادامه داد: اقامه نماز بلکه ظهور و بروز همه ارزش ها در جامعه است.

وی، اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که بی احترامی و سبک شمردن نماز بی اعتنایی به فرمان الهی است، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید در برپایی این فریضه مهم الهی گوشا باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که انسان به نماز محتاج است، خاطرنشان کرد: نماز ذکر بزرگ خدا است و فریضه مهم الهی یک عبادت ساده نیست بلکه نماز اعلام موضع اسلام است .

آیت الله طبرسی با اشاره به این که خواندن نماز در رسیدن انسان به سعادت وتعالی حقیقی نقش بسیار تأثیرگذاری خواهد داشت: ادامه داد: خواندن نماز تسلیم شدن در برابر اراده الهی است، چون اقامه نماز سبب پاک شدن گناهان انسان می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید بر خواندن نماز اول وقت از سوی آحاد جامعه، گفت: خواندن نماز اول وقت همواره در دین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) مورد تأکید ویژه قرار گرفته است.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود با اشاره به این که خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران زمینه ترویج فرهنگ ناب اسلامی را در سطوح مختلف جامعه فراهم کرده است، تصریح کرد: در سه دهه اخیر همه تلاش های متولیان دینی وفرهنگی این کشور در جهت نهادینه کردن فرهنگ نماز صرف شده است.

وی همچنین به نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ نماز خوانی اشاره کرد و با بیان این که خواندن نماز باید از همان دوران کودکی به فرزند آموزش داده شود، افزود: فرزندان نماز خوان و باخدا در همه امور زندگی موفق هستند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که همه باید در جهت نهادینه کردن فرهنگ نماز خوانی در سطوح مختلف جامعه تلاش کنند، ادامه داد: اقامه نماز خیر و برکت را برای همگان به ارمغان خواهد آورد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین بر برپایی نماز اول وقت در نهادهای دولتی و سازمان تأکید کرد و گفت: در ادارات دولتی باید این فریضه الهی با حضور پر شور کارمندان اقامه شود تا الگویی برای آحاد جامعه اسلامی شود./950/پ202/س
ارسال نظرات