۰۲ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۴۷۴
سرپرست کمیته کمک‌رسانی به کشور ترکیه‌:

ایران اسلامی از آمادگی کامل برای ‌کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان ترکیه برخوردار است

خبرگزاری رسا‌ ـ فرماندار خوی از اعزام دومین محموله حاوی کمک‌های مردمی و انسان دوستانه به شرق ترکیه خبر داد و گفت: آمادگی کامل برای اعزام تیم های امدادرسان استان به مناطق زلزله زده ترکیه وجود دارد.
زلزله/آرشيو
غلامحسین عماری، سرپرست کمیته کمک رسانی به کشور ترکیه و فرماندار خوی که به همراه گروه های امدادی هلال احمر به استان وان عزیمت کرده است،‌ در گفت‌و‌گوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی اظهار داشت: به دلیل وقوع زلزله 1/7 ریشتری در استان وان در شرق ترکیه و بروز تلفات و خسارات زیاد در منطقه، دومین کاروان کمک‌های جمهوری اسلامی ایران از خوی حرکت کرده و آماده ورود به کشور ترکیه است.

وی با ابراز تاسف از این حادثه دلخراش که به کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از مردم مسلمان ترکیه انجامید، خاطر نشان کرد: تاکنون 300 چادر ارسالی از این استان در وان ترکیه مستقر و اسکان آسیب دیدگان در آن ها آغاز شده است و گروه های امدادی و درمانی اعزامی از کشورمان مشغول کمک رسانی به مصدومان این حادثه هستند.

ریس ستاد حوادث غیر مترقبه شهرستان خوی اقلام ارسالی از استان آذربایجان غربی را شامل انواع لوازم اضطراری و کالاهای مورد نیاز زلزله‌زدگان از قبیل چادر، پتو، زیرانداز، نان، آب معدنی، مواد سوختی و دارو برشمرد و اذعان داشت: آمادگی داریم در صورتی که مسؤولان وان ترکیه اقلام موردنیاز زلزله‌زدگان را اعلام کنند، کمک‌های انسان دوستانه مردم کشورمان را هرچه سریعتر ارسال کنیم.

وی از پذیرش نخستین گروه از مصدومان زلزله استان وان در شهرستان خوی خبرداد و گفت: با توجه به این که شهرستان خوی از طریق مرز رازی - کاپی کوی نزدیک ترین فاصله زمینی با شهر وان ترکیه را دارد؛ نخستین گروه از مصدومان که شامل 10 نفر زن و مرد هستند در بیمارستان های قمر بنی هاشم و شهید مدنی خوی پذیرفته شده و تحت درمان هستند.

فرمانداری خوی در ادامه از ابراز رضایت مردم و مسؤولان کشور ترکیه خبر داد و بیان داشت: بشیر آتالای، معاون نخست وزیر ترکیه امروز در دیدار با مسؤولان گروه امدادی ایران از کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی تقدیر کرد و از این که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که به یاری زلزله زدگان استان وان شتافت، ابراز خشنودی کرد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: معاون نسخت وزیر ترکیه با تأکید بر مشترکات فرهنگی و سابقه دوستی و مودت میان دو کشور ایران و ترکیه، خواستار ادامه کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی به زلزله زدگان شد.

گفتنی است، بعداز ظهر روز یکشنبه زلزله ای به قدرت 1/7 ریشتر استان وان در شرق ترکیه را تکان داد که در اثر آن تعدادی زیادی از اماکن شهری و روستایی تخریب و صدها نفر نیز کشته و مجروح شده اند که بر اثر نزدیکی مرکز این زمین لرزه به خاک جمهوری اسلامی ایران، شهرستان شمالی آذربایجان غربی ازجمله سلماس، چالدران و خوی شاهد تکان های شدیدی بودند و نزدیک به 150 واحد مسکونی در شهرستان چالدران بین 10 تا 50 درصد خسارت دیده اند./938/پ202/س
ارسال نظرات