۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۱۱۵۵۱۰
مدیر حوزه‌های علمیه مازندران:

مرمت و بازسازی مدارس علمیه مازندران 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه مازندران با اشاره به فعالیت 25 مدرسه علمیه در شهرهای مختلف استان از فرسوده بودن فضای ساختمانی ده مدرسه علمیه استان خبر داد.
مدير حوزه هاي علميه مازندران


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه های علمیه مازندران، امروز در بازدید از حوزه علمیه در حال ساخت امام علی(ع) مرکز استان از فعالیت 25 مدرسه علمیه در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: از این تعداد ده مدرسه علمیه از وضعیت ساختمانی نامناسبی برخوردار هستند که باید بازسازی شوند.

وی با بیان این که این مدارس علمیه قدمتی بالای 50 سال دارند و نیازمند مرمت و نوسازی هستند، افزود: فضای ساختمانی این مدارس تخریبی است و شرایط لازم را برای تحصیل طلاب ندارد.

حجت الاسلام طاهری، اعتبار مورد نیاز برای بازسازی این مدارس علمیه را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر 20 هزار 400 طلبه در مدارس علمیه مازندران در حال تحصیل هستند.

وی، حوزه های علمیه را مرکز نشر و گسترش اسلام ناب محمدی معرفی کرد و گفت: این مراکز دینی در طول تاریخ منشأ خدمات و برکات گسترده فرهنگی برای جهان تشیع بوده و هستند.

مدیر حوزه های علمیه مازندران همچنین از فعالیت 200 استاد مجرب در مدارس علمیه استان خبر داد و افزود: خوشبختانه وضعیت علمی و آموزشی مدارس استان در شرایط مطلوبی است.

حجت الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود با اشاره به در حال ساخت بودن حوزه علمیه امیرالمؤمنین ساری، گفت: این مرکز یکی از بزرگترین حوزه های علمیه مازندران است که در سه فاز زیر نظر آیت الله طبرسی با هفت و هزار 500 مترمربع زیربنا در حال ساخت است.

وی با بیان این که عملیات ساخت این حوزه از سال 81 آغاز شده است، افزود: این حوزه علمیه جامع در حال حاضر 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حجت الاسلام طاهری، سالن آمفی تئاتر حوزوی، کتابخانه دیجیتالی، سالن رایانه، سالن غذاخوری، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سالن ورزشی و خوابگاه را از جمله بخش های مهمی این حوزه علمیه در حال ساخت اعلام کرد.

مدیر حوزه های علمیه مازندران، گسترش فضای آموزشی و برنامه های آموزشی، تقویت رشته های تخصصی در سطح مدارس، آشنایی طلاب با کلام جدید، دوره های آموزشی آشنایی با عرفان های نوظهور، مهدویت و بهائیت را ازجمله برنامه های سال جدید این مرکز اعلام کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات