۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۵۵۲۹

برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بانوان طلبه در اهواز

خبرگزاری رسا ـ معاونت فرهنگی تربیتی مدیریت حوزه های علمیه خواهران خوزستان، از برگزاری مسابقات قرآنی طرح تبیان در مدارس علمیه خواهران خبر داد و اظهار داشت: این گونه مسابقات قرآنی به منظور ارتقاء توان طلاب در نشر و بسط حقایق و فرهنگ درخشان کلام وحی اجرا می شود.
برگزاری مسابقات قرآنی ویژه بانوان طلبه در اهواز
مرتضی جعفری نژاد، معاونت فرهنگی تربیتی مدیریت حوزه های علمیه خواهران خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، از برگزاری مسابقات قرآنی طرح تبیان در مدارس علمیه خواهران خبرداد و اظهار داشت: همه ساله در مدارس علمیه خوزستان، فعالیت های قرآنی زیادی برگزار می شود که این گونه مسابقات قرآنی به منظور ارتقاء توان طلاب در نشر و بسط حقایق و فرهنگ درخشان کلام وحی اجرا می شود.

این فعال عرصه فرهنگی، در ادامه سخنان خود، گفت: مرحله نخست مسابقات قرآنی در آبان ماه سال جاری با نام های نسیم قرآن، تبیان و اشراق در مدارس علمیه خواهران استان برگزار خواهد شد.

معاونت فرهنگی تربیتی مدیریت حوزه های علمیه خواهران خوزستان، در ادامه سخنان خود، گفت: طرح نسیم قرآن در راستای آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم و به منظور آشنایی طلاب با 48 موضوع کاربردی قرآنی از 3 جلد کتاب آموزش ترجمه و مفاهیم قرآن کریم برگزار می شود.

جعفری نژاد، بیان داشت: طرح تبیان به منظور تقویت بینش طلاب در زمینه تفسیر متناسب آیات قرآن کریم و از 6 جلد کتاب از آقای قرائتی شامل تفسیر سوره های یس، حجرات، عنکبوت، لقمان، قصص و اسراء برگزار می شود.

این فعال عرصه فرهنگی با بیان این که طرح اشراق شامل حفظ موضوعی قرآن کریم است، گفت: در این طرح مجموعه ای از 200 آیه در 50 موضوع پرکاربرد اعتقادی، اخلاقی، ارزش‌ها و ضد ارزش‌های دینی را در بر می گیرد.

معاونت فرهنگی تربیتی مدیریت حوزه های علمیه خواهران خوزستان، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: مسابقه نسیم قرآن ویژه طلاب پایه دوم، مقطع دیپلم و پایه چهارم، مقطع سیکل است که این گونه مسابقات در دو مرحله مدرسه ای برگزار شده و نفرات برتر جهت شرکت در مرحله استانی معرفی می شوند./9465/پ202/ص
ارسال نظرات