۰۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳
مدیر گروه قرآن و حدیث جامعه المصطفی:

روسیه می‌تواند دومین کشور شیعی جهان باشد

خبر گزاری رسا ـ مدیر گروه قرآن و حدیث جامعه المصطفی با گلایه از این که حرکت در جهت صدور اسلام شیعی از جانب حوزه علمیه به کندی و با تاخیر بسیار زیاد انجام گرفته است، اظهار داشت: روسیه می‌تواند در آینده دومین کشور شیعی جهان باشد.
حجت الاسلام فاكر ميبدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد فاکر میبدی، مدیر گروه قرآن و حدیث جامعه المصطفی العالمیه صبح امروز در نشست خبری گزارش دستاوردهای سفر علمی اساتید حوزه به روسیه که در معاونت بین‌الملل حوزه‌های علمیه برگزار شد با اشاره به جریان فرو پاشی شوروی و تقسیم آن به پانزده کشور گفت: هر چند به ظاهر این اتفاق یک جریان سیاسی و جغرافیایی بود ولی منشاء تحولات درونی دیگری شد که از جمله آنها تحول در عرصه دین و مذهب بود.

وی بازگشت برخی نام‌ها و نمادهای مذهبی پس از بر کناری سوسیالیست‌ها را دلیلی بر بنیان‌های استوار معنوی روس‌ها دانست و افزود: در مسکو که مهم ترین شهر الحادی بوده است در عید فطر گذشته حدود 100 هزار مسلمان در نماز عید شرکت کردند.

مدیر گروه قرآن و حدیث جامعه المصطفی با گلایه از این که حرکت در جهت صدور اسلام شیعی از جانب حوزه علمیه به کندی و با تاخیر بسیار زیاد انجام گرفته است، اظهار داشت: یهود به لحاظ سیاسی و اقتصادی بر روسیه سلطه دارد؛ اهل سنت و وهابیان هم به شدت فعال هستند با این حال اقبال آنها به سمت اسلام شیعی و ایران بیش از دیگران است.

حجت الاسلام فاکر افزود: روس‌ها از یهود و وهابی‌ها بخاطر ارعاب و الحاد دل خوشی ندارند و مذهب ایرانیان را به عنوان یک مذهب همراه با اعتدال و عقلانیت می شناسند و آمادگی پذیرش اسلام شیعی در آنها زیاد است از این رو سخن از این که  روسیه می‌تواند در آینده دومین کشور شیعی دنیا باشد حرف گزافه‌ای نیست؛ اگر درست برنامه ریزی کنیم و ظرفیت ها و موقعیت ها را خوب بشناسیم به این هدف خواهیم رسید.

وی اسلام را دومین دین در روسیه عنوان کرد و گفت: در این کشور سی میلیون مسلمان وجود دارد که حدود 10% آنها شیعه هستند و بیشتر ساکن جنوب غربی روسیه و منطقه قفقاز شمالی هستند و در مسکو حدود یک میلیون مسلمان وجود دارد./928/پ202/ع

ارسال نظرات