۰۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۱۵۶۶۸
یک اسلام شناس فرانسوی:

انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در جهان زلزله و سیل عظیمی ایجاد کرد

خبرگزاری رسا ـ یک اسلام شناس فرانسوی اظهار داشت: امروز مسحیت در جهان مرده است و هیچ بازگشتی نخواهد داشت و کلیساها در اروپا مهجور مانده اند.
انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در جهان زلزله و سیل عظیمی ایجاد کرد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بیداری اسلامی با حضور فعالان فرهنگی مشهد، در مؤسسه حیات طیبه این شهر مقدس برگزار شد.

در این نشست رشید بن عیسی، اسلام شناس فرانسوی(الجزایری الاصل) و حجت الاسلام اصفهانی، استاد دانشگاه امام صادق(ع) تهران به ایراد سخنرانی پرداختند.

در ابتدا رشید بن عیسی گفت: در قرن های گذشته انقلابی به تمام معنی کلمه در الجزایر روی داد و این انقلاب برای رسیدن به نتیجه و حرکت رو به رشد به سوی اسلام و مبارزه با استعمار بود، زیرا الجزایر مستعمره فرانسه بود و همه مسؤولان حکومت به سران فرانسوی وابسته بودند.

وی با بیان این که امام خمینی(ره) در شرایط علمی و معنوی جامعیت داشتند و حائز شرایط رهبری بودند، تصریح کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در جهان زلزله و سیل عظیمی ایجاد کرد، به طوری که و وزیر دفاع آمریکا در آن زمان گفت «بزرگترین زلزله در عصر حاضر را انقلاب شکوهمند اسلامی ایجاد کرد».

این فعال علمی فرهنگی در یونسکو در بخشی دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز مسحیت در جهان مرده است و هیچ بازگشتی نخواهد داشت و کلیساها در اروپا مهجور مانده اند و مسحیان راهی جز روی آوردن به اسلام ندارند، زیرا خداوند در دیدگاه مسیحیت نابود شده است؛ این حرکت امروزی که در منطقه مشاهده می شود که مسلمانان می جنگند و با حاکمان ظالم خود ستیزه می کنند، همه به جهت بیدار شدن مسلمانان و صدور انقلاب شکوهمند اسلامی است و می توان بیان داشت که احتمال رجوع به زمان حکومت های قبلی تقریبا غیر ممکن است.

در ادامه حجت الاسلام اصفهانی بیان داشت: بیداری اسلامی را می توان از وجوه مختلفی مورد بررسی قرار داد؛ تعابیر مختلفی از بیداری اسلامی توسط جناح ها شنیده شده است؛ به بیان دیگر بیداری اسلامی که رهبر معظم انقلاب آن را تببین کرده اند در امتداد بیداری اسلامی است که امام راحل بر آن تأکید کردند زیرا امام راحل(ره) منشأ انقلاب اسلامی را بیداری اسلامی می دانند.

وی با ذکر این که منشا بیداری اسلامی در اندیشه امام راحل یک منشا انسانی نیست و این امر در کشورهای منطقه به وضوح دیده می شود، ابراز دشات: آن چیزی که مد نظر امام راحل بود، بحث بیداری اسلامی با رویکرد تحول در قلوب است؛ امام خمینی می فرمایند «اگر در ایران افرادی به خیابان می آمدند و می خواستند شعاری بدهند با برخورد نظام سلطه به سرعت پس زده می شدند» و همچنین می فرمایند «این اتفاق چیزی نیست جز تحول در قلوب و عالم ارواح که تصرفی انسانی است این که شاه بیرون شد این به سبب آن چیزی است که خداوند متعال در ارواح انسان های کشور روی داد».

این استاد دانشگاه تهران اذعان داشت: اگر در کل تاریخ بشر مطالعه کنیم در می یابیم که انقلاب شکوهمند اسلامی تنها به اختیار انسان ها نبوده بلکه دارای پشتوانه ای الهی بوده است و اگر ما این تحولات را نپذیریم نمی توانیم تناقض اتفاقات در عالم را با یکدیگر جمع کنیم.

وی سپس به تبیین جایگاه و نهادهای فرهنگی مشهد در بیداری اسلامی پرداخت و گفت: آن چیزی که امروز ما نسبت به آن در محرومیت هستیم عدم شناخت برنامه خداوند است؛ این که خداوند در زمان های متفاوت چه برنامه هایی دارد، نظام خدای متعال حی می باشد و با برنامه ای در هدف و مسیر مشخص راهبری می شود، به بیان دیگر این برنامه توسط خلیفه حق تحقق پیدا می کند و خلیفه حق منشاء تحولات در منطقه است. اگر می خواهیم نقش مشهد را کشف کنیم ابتدا باید برنامه خدای متعال را در یابیم تا نقش کشور و بعد از آن شهر مشهد مشخص شود.

حجت الاسلام اصفهانی از برنامه خداوند متعال به عنوان رودخانه ای عظیمی یادکرد که هر کس در برابر آن مقابله کند ماندگاری اش نابود می شود و اظهار داشت: نقش مشهد، نقش مرکزیت و پایگاه در ایران است و خزانه دار عالم از مشهد مقدس عالم را فرمانبری می کند و ما باید در راستای برنامه های خداوند در کشور و مشهد گام برداریم.

وی در پایان اظهار داشت: کمال کشورهای بیدار شده منطقه این است که بازگردند و به بدنه ایران اسلامی بپیوندند. اگر ملت های منطقه به ید الهی بیدار شدند باید در ایران تحولی عمیق شکل گیرد تا ایران بتواند پاسخگوی نیازهای منطقه باشد. نقش ایران در پیکره بیداری اسلامی، نقش مرکزیت و راهبردی است اگر مشهد مقدس جز به سمت و سوی تحول فکری و معنوی حرکت کند در مسیر غیر خدا حرکت کرده ایم./968/پ202/ص
ارسال نظرات