۱۵ آبان ۱۳۹۰ - ۱۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۶۳۳۲

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برپایی نمایشگاه غدیر و برگزاری مسابقه حجاب و عفاف در اندیمشک، انتشار نشریه عاشورائیان در اهواز، از مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان به شمار می‌آید.
اخبار کوتاه استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، برپایی نمایشگاه غدیر و برگزاری مسابقه حجاب و عفاف در اندیمشک، انتشار نشریه عاشورائیان در اهواز و برگزاری همایش بهبود رفتار والدین و مربیان با خردسالان در آباداناز مهم ترین عناوین اخبار کوتاه خوزستان به شمار می‌آید.

نمایشگاه غدیر و ولایت در شهرستان اندیمشک برپا می شود

کرامت میری، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک از برگزاری نمایشگاه کتاب با عنوان «غدیر و ولایت» به مناسبت عید سعید قربان و غدیر خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه ۴ هزار عنوان کتاب و محصولات فرهنگی با موضوعات غدیرشناسی، ولایت و نرم‌افزار ویژه عید غدیر در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

میری با بیان این که ۶ ناشر از قم، تهران و خوزستان در این نمایشگاه حضور خواهند داشت، افزود: ساعات کار نمایشگاه «غدیر و ولایت» صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۴ تا ۲۰ است.

این مقام مسؤول تصریح کرد: این نمایشگاه از پنجشنبه، ۱۷ آبان‌ماه به مدت دو هفته در سینما بهمن این شهرستان دایر خواهد بود.

برگزاری مسابقه با موضوع عفاف و حجاب

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اندیمشک در ادامه سخنان خود از برگزاری مسابقه کتابخوانی جلباب۲ با موضوع عفاف و حجاب به صورت غیرحضوری در اندیمشک خبرداد.

میری با اشاره به چگونگی اجرای مسابقه تصریح کرد: سوالات این مسابقه به صورت تستی از کتاب چادر حجاب برتر به نویسندگی اسدالله محمدی‌نیا طراحی شده است.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۵۰۰ جلد کتاب در مدارس، کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، بازار و ... توزیع می‌شود، گفت: این مسابقه ویژه آقایان و بانوان است و در پایان مسابقه به ۱۰۰ نفر از برگزیدگان جوایزی به قید قرعه اهدا می‌شود.

نخستین نشریه عاشورائیان منتشر شد

نشریه عاشورائیان در راستای ترویج وتفهیم مقام والای شهادت تهیه و در بین مردم شهیدپرور استان خوزستان توزیع شد.

نشریه عاشورائیان از سوی سازمان بسیج دانشجویی خوزستان با همکاری بنیاد شهید وامور ایثارگران خوزستان تهیه وتنظیم شده است.

بنابراین گزارش این نشریه سعی کرده است تا فرهنگ شهادت را در قالب عکس، زندگی نامه، وصیت نامه،یادداشت شهدا ارائه نماید.

در ستون حرف اول این نشریه آمده است: البته در این راه نباید از اقدامات دشمن غافل شد که به گفته ولایت فقیه ،روحیه ایثار وشهادت برگرفته از مکتب عاشوار و روحیه امید و آینده روششن ناشی از اعتماد به حضور صاحب الزمان(عج) ومنجی بشریت است که قطعاً برای از بین بردن آنها برنامه های مختلف را در قالب های متفاوت جنگ سخت، نیمه سخت و جنگ نرم عملیات روانی در دستور کار دارند.

زندگینامه شهید علم الهدی، شهید از منظر قرآن، از شهدای زن چه می دانید؟، شهدای گمنام، لبخند بزن بسیجی و پلاک هویت از عناوین موجود در این نشریه است.

گفتنی است نشریه عاشورائیان به سرپرستی عبدالحمید صادق جولا، سردبیری علیرضا علیزاده حداد، ویراستاری داوود پورکناری وخانم یوسفی و صفحه آرایی گروه فرهنگی اجتماعی ثمین آماده شده است.

همایش بهبود رفتار والدین و مربیان با خردسالان در آبادان برگزار می شود

مهسا سادات محسن‌فر، مسئول کمیسیون بانوان فرمانداری آبادان، از برگزاری همایش آموزش بهبود عملکرد رفتاری والدین و مربیان با کودکان در سنین خردسالی خبر داد و اظهار داشت: به منظور بهبود رفتار والدین و مربیان مهدهای کودک با خردسالان، همایشی آموزشی در سالن آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی آبادان برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این همایش که به همت فرمانداری آبادان و جمعیت هلال احمر این شهر برگزار می‌شود، دکتر باقری و فهیمه ثابتی اساتید دانشگاه بین‌المللی اروند به عنوان مدرس حضور خواهند داشت.

محسن‌فر ادامه داد: از مدیران عامل و مربیان مهدهای کودک روستایی و شهری در آبادان برای شرکت در این همایش دعوت شده‌است.

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری آبادان خاطرنشان کرد: در این همایش تعدادی فرم پژوهشی بین شرکت کنندگان توزیع می‌شود که بعد از تکمیل فرم‌ها توسط آنان، اطلاعات موجود در فرم‌های تکمیل شده به عنوان داده‌های تحقیقاتی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی در مورد هدف برگزاری این همایش گفت: هدف اصلی این همایش آموزش نحوه رفتار صحیح با کودکان خردسال به والدین و مربیان آنان به منظور جلوگیری از بروز برخی آسیب‌های اجتماعی نظیر کودک‌آزاری و همچنین اختلالات رفتاری در کودکان است.

محسن‌فر تصریح کرد: از مدیران عامل مهدکودک‌های شرکت کننده در این همایش خواسته شده تا در صورت نیاز به کارگاه‌های آموزشی، نیاز خود را به فرمانداری اعلام کنند تا این کارگاه‌ها در مهدکودک آنها احداث شوند.

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری آبادان در مورد زمان برگزاری همایش اظهار داشت: همایش آموزش بهبود عملکرد رفتاری با کودکان خردسال روز چهارشنبه هجدهم آبان ماه در ساعت 14 در سالن آمفی تئاتر بیمارستان طالقانی آبادان برگزار خواهد شد./9464/پ202/ص
ارسال نظرات