۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۴۲۳
استاندار خوزستان:

تداوم ارزش های انقلاب اسلامی در گرو انس مردم با قرآن است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، تداوم ارزش های والای انقلاب اسلامی را در گرو انس مردم با قرآن دانست و اظهار داشت: دشمنان تلاش زیادی برای تسخیر افکار عمومی جامعه دارند که بهترین راه مقابله با آن انس مردم با قرآن است.
دکتر حجازي 
استاندار خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در آیین افتتاح طرح نهضت ملی و فراگیر حفظ قرآن دانش آموزی در خوزستان، اظهار داشت: خوشبختانه ما هم اکنون در برهه ای از تاریخ قرار گرفته ایم که رویکرد آحاد جامعه در امورات زندگی بر اساس فرهنگ و سیره قرآن کریم است که این مسأله در عملی کردن طرح 10 میلیون تربیت کردن حافظ قرآنی در ایران نقش مؤثری دارد.

وی با بیان اینکه در زمان طاغوت محافل قرآنی در منازل به شیوه ای مخفیانه برگزار می‌شد، تصریح کرد: ترس رژیم پهلوی خشکیده شدن ریشه طاغوت به وسیله قرآن بود که در ‌‌نهایت این چنین شد و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز رزمندگان به وسیله انس با قرآن و آشنایی با محتوای آن مسیر خود را تا مرز شهادت باز کردند.

حجازی، با بیان اینکه تداوم انقلاب در گرو انس با قرآن است، گفت: همه افرادی که در مقابل ایران اسلامی و دیگر کشورهای در حال خیزش ایستاده‌اند، قادر به پیش برد اهداف و اقدام های خود نیستند؛ چرا که قرآن در قلب مردم قرار دارد.

این مقام مسؤول، با اشاره به اینکه خوزستان، نسبت به فعالیت‌های قرآنی جایگاه خوبی را به خود اختصاص داده، اذعان داشت: خوشبختانه برنامه‌های خوبی در زمینه قرآن از طریق اداره کل ارشاد استان، اوقاف، سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش اجرا شده است، که این مسأله نقشی مؤثر در ارتقاء اوضاع فرهنگی جامعه دارد.

وی تداوم ارزش های والای انقلاب اسلامی را در گرو انس مردم با قرآن دانست و گفت: دشمنان تلاش زیادی برای تسخیر افکار عمومی جامعه و منحرف کردن قیام های مردمی کشورهای آزادی خواه جهان دارند که بهترین راه مقابله با آن انس مردم با قرآن است.

استاندار خوزستان، در پایان سخنان خود، با تأکید بر حمایت از قاریان و حافظان قرآن، اظهار داشت: در سال جاری، بالغ بر یک میلیارد تومان از اعتبارات استان به شورای قرآنی واگذار می کند تا با نظر این شورا برای برنامه‌های قرآنی هزینه شود.

همچنین در بخش دیگری از این مراسم، رحمن فلاحی، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان، با اشاره به آغاز طرح ملی نهضت حفظ قرآن در ایران، اظهار داشت: پیش بینی می شود این طرح به صورت رسمی از ابتدای آذرماه برای دو میلیون نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان اجرا شود و این مسأله در راستای اجرا کردن منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در ایران است.

این مقام مسؤول، در پایان سخنان خود، بیان داشت: آموزش و پرورش به عنوان بستر مناسب برای فعالیت های قرآنی است و اجرای این طرح شرایط مناسبی را برای فرهنگ سازی حفظ قرآن، تقویت حفظ قرآن در مدارس، توانایی تدبر در آیات قرآن، توانایی و بهره گیری از قرآن در زندگی را به دنبال دارد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات