۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۱۶۶۶۶
امام جمعه بهبهان:

لباس روحانیت لباس خدمت به دین است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، لباس روحانیت را لباس خدمت گذاری، ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام دانست و اذعان داشت: افرادی که مفتخر به پوشیدن این لباس مقدس می شوند، وظیفه سنگین دارند.
حجت الاسلام و المسلمين عبدالرضا ابوعلي
امام جمعه اميديه
حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فلسفه لباس مقدس روحانیت، اظهار داشت: این لباس درواقع لباس مقدس پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده روحانیت به عنوان ادامه دهنده و ترویج دهنده سخنان و معارف آن معصومین(ع) این لباس مقدس را بر تن می پوشند.

وی افزود: مردم روحانیت را تنها با یک لباس آن هم لباس پیامبر اعظم(ص) می شناسند و اگر فردی حتی به درجه اجتهاد رسیده باشد اما این لباس را بر تن نکرده باشد از دیدگاه مردم یک فرد معمولی و عادی بوده و برای دریافت معارف اسلامی هیچ گاه پیش او رجوع نمی کنند.

استاد حوزه علمیه، لباس روحانیت را لباس خدمت گذاری، ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام دانشت و اذعان داشت: افرادی که مفتخر به پوشیدن این لباس مقدس می شوند، وظیفه سنگین خدمت گذاری دارند که باید از این مسؤولیت به خوبی برآیند.

امام جمعه بهبهان با اشاره به انتظار روحانیت از عموم مردم جامعه، تصریح کرد: پذیرش و دریافت آموزه های اسلامی و پذیرش طلاب و روحانیان جدید الورود به جامعه، از انتظارات روحانیان نسبت به جامعه است و براستی که مردم ایران باید روحانیت را از خودشان و مال خودشان بدانند؛ چرا که آنان به عنوان خبرگان عرصه های فرهنگی می توانند نقشی مؤثر در پیشرفت و ارتقاء فرهنگ نظام اسلامی داشته باشند./9465/ت303/ص
ارسال نظرات