۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۶
کد خبر: ۱۱۶۶۸۳
دبیر بنیاد بین‌المللی غدیرخوزستان:

مردم حافظان اصلی واقعه غدیر هستند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد بین‌المللی غدیر، مردم را حافظان اصلی واقعه غدیر دانست و اظهار داشت: مردم در دوران آغازین انقلاب اسلامی ایران، در حفاظت از این فرهنگ غنی و بی‌بدیل از جان خود نیز مایه می گذاشتند و هم اکنون نیز در این برهه از زمان هر ساله مراسم های ویژه عید غدیر خم با شکوه خاصی برگزار می شود.
سيد موسي بلاديان 
دبير ستاد غدير استان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید موسی بلادیان، دبیر بنیاد بین‌المللی غدیردر استان خوزستان ، روز گذشته در مراسم جشن حمایت از جشن‌های دهه غدیر اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی مراسم جشن‌های غدیر که معروف به عید سیدها بود همیشه توسط مردم برگزار می‌شد و حتی افراد کم درآمد هم برای تبلیغ و ترویج فرهنگ شیعه کمک مالی می‌کردند زیرا فرهنگ غدیر جنبه مردمی محض داشت.

وی با اشاره به تعهد مردم در حفاظت از این فرهنگ غنی، تصریح کرد: مردم در دوران آغازین انقلاب اسلامی ایران، در حفاظت از این فرهنگ غنی و بی‌بدیل از جان خود نیز مایه می گذاشتند و هم اکنون نیز در این برهه از زمان هر ساله مراسم های ویژه عید غدیر خم با شکوه و عظمت خاصی برگزار می شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیردر استان خوزستان گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران، مأموران ساواک در برگزاری مراسم جشن غدیر برای مردم بسیار مشکل ایجاد می‌کردند اما امروزه اوضاع به کلی تغییر کرده و باید شکر گذار وضعیت موجود باشیم.

بلادیان، در پایان سخنان خود، بیان داشت: باید از نیرو و مساعدت مردمی در برگزاری مراسم‌های جشن غدیر کمک گرفت و به هیچ وجه نباید جنبه مردمی غدیر فراموش شود؛ چرا که آنچه که به نظام جمهوری اسلامی ارزش داده، مردم‌ هستند./9465/پ203/ص
ارسال نظرات