۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۱۶۷۳۵
استاندار خوزستان:

شکست استکبار تنها در سایه قرآن امکان پذیر است

خبرگزاری رسا ـ استاندار خوزستان، شکست استکبار جهانی را در سایه قرآن امکان پذیر دانست و اظهار داشت: اگر دشمنان تاکنون به اهدافشان نرسیده و شکست خورده اند به دلیل حضور قرآن در قلوب مردم ما بوده است.
حجازي استاندار خوزستان
سید جعفر حجازی، استاندار خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز با اشاره این که انس با قرآن بهترین محافظ انقلاب اسلامی در برابر دشمنان است، اظهار داشت: رمز پیروزی در مقابل توطئه های دشمنان، عمل به سخنان و رهنمودهای قرآن است.

عالی ترین مقام اجرایی خوزستان، با تمجید از فعالیت هایی که تاکنون در عرصه اشاعه قرآن کریم انجام شده، بیان داشت: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود بیان کرده اند که در ایران اسلامی باید تعداد حافظان قران کریم به مرز 10 میلیون برسد، که این مسأله نشان دهنده افزایش توان و ظرفیت جامعه است.

این مقام مسؤول، در ادامه سخنان خود، گفت: گام بعدی پس از اجرای این فرمایش مقام معظم رهبری، تربیت بیش از 70میلیون نفر حافظ نیم تا 30 جزء قران کریم است، که انشاء الله مردم غیور و ولایی ایران در این عرصه نیز می توانند آوازه نظام اسلامی را بر بلندای قله های جهان فریاد زنند.

استاندار خوزستان، با تأکید بر پیشرفت نشر آموزش قرآن کریم در جامعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بیان داشت: پیش از انقلاب برگزاری کلاس های فراگیری قرآن در خانه ها و مساجد به ندرت برگزار می شد؛ چرا که طاغوت علاقه زیادی به ترویج قرآن نداشت، چه بسا می دانست که با این کار بساطش در هم پیچیده خواهد شد.

عالی ترین مقام اجرایی استان، در ادامه سخنان خود، افزود: در دوران دفاع مقدس همه رزمندگان اسلام با در دست داشتن قرآنی جیبی و کوچک و همچنین خوادن و فرا گیری آن انرژی دو چندان یافته و با قدرت در برابر مستکبران ایستادگی می کردند تا جایی که به فیض عظیم شهادت نایل می شدند.

وی با اشاره به کسب رتبه اول ترویج قرآن کریم از سوی آموزش و پرورش خوزستان در سال های 84 تا 90 در کشور، نقش این نهاد را در تربیت نیروی انسانی با انس به قرآن مهم ارزیابی کرد و گفت: پس از توافقات انجام شده با وزیر آموزش و پرورش تعداد 2500 مربی قرآن برای آموزش روخوانی، روان خوانی و مفاهیم خوزستان فعال کردیم که این اقدام نیز تنها با این هدف به انجام رسید که در استان هیچ فرزندی نباشد که از دوره ابتدایی بدون فراگیری قرآن به دوره راهنمایی ورود پیدا کند و این موضوع برای یک جامعه اسلامی لازم و مهم است.

این مقام مسؤول، از ایجاد شورای قرآنی در خوزستان خبر داد و گفت: در اعتبارات فرهنگی استان، یک میلیارد تومان به صورت اختصاصی در اختیار شورای قرآنی قرار گرفته که با نظر شورا در راستای فعالیت های قرآنی در استان هزینه می شود.

حجازی، وحدت مسلمین جهان را تنها با قرآن تحقق یافتنی دانست و اظهار داشت: جهاد با استکبار، صهیونیسم و همه دشمنانی که با اسلام و انقلاب در ستیزند تنها در سایه قرآن میسر است و اگر این دشمنان تاکنون به اهدافشان نرسیده و شکست خورده اند به دلیل حضور قرآن در قلوب مردم ما بوده؛ از این رو اگر امروزه بخواهیم این دشمنان را شکست دهیم، باید در ترویج قرآن تلاش کرده که برنامه های قرآنی نیز در اشکال مختلف می تواند بهترین محافظ انقلاب اسلامی ایران باشد./9465/ت302/ص
ارسال نظرات