۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۷۴۶
امام جمعه شادگان:

شناخت علی راه‌گشا و الهام بخش جنبش‌های آزادی خواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شادگان، شناخت علی (ع) را راه‌گشا و الهام بخش جنبش های آزادی خواه جهان دانست و اظهار داشت: بی‌شک شناخت علی (ع) و راه این بزرگ مرد تاریخ بشریت برای تمام ملت‌ها و انسان‌ها راهگشای امید و صلاح است و شیعیان آن حضرت در ارائه چهره واقعی و برجسته کردن زیبایی‌های الهی ایشان نقشی اساسی دارند.
امام علي
حجت الاسلام احمد سواری، امام جمعه شادگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به نزدیک شدن به عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: رمز عید بودن واقعه غدیرخم، کمال دین و اتمام نعمت در سایه تداوم خط رسالت در شکل و قالب امامت است.

وی با اشاره به اینکه غدیرخم تنها یک واقعه تاریخی نبوده و درواقع یک عید اسلامی است، بیان داشت: در دوران امامت اهل بیت(ع)، این سنت دینی جریان داشته و امامانی همچون امام صادق(ع) و امام رضا(ع) این روز را آشکار ساخته و یاد آن را نیز گرامی و زنده نگه می‌داشتند. این فرمان از سوی خدا نازل شد که مسلمانان، ولایت را به صاحب آن یعنی امیرالمؤمنین (ع) تبریک گفته و با آن حضرت بیعت کنند.

امام جمعه شادگان در خصوص دلایل عید گرفتن این روز مهم تاریخی تصریح کرد: این ویژگی ‌ها برای این روز بزرگ موقعیتی والا و ارزشمند پدید آورده و باعث شده‌اند که رسول خدا(ص) و امامان(ع) و پیروان آنان از موقعیت این روز شادمان شوند.

وی با بیان اینکه واقعه غدیرخم تنها از سوی مورخان شیعه نقل نشده است، گفت: در میان بزرگان و مورخان اهل سنت و به دنبال دقت آنان بر روی روایات و طرق متفاوت نقل حدیث غدیر، اندیشمندان بسیاری حدیث غدیر را حدیثی نیکو و عده زیادی از آنان روایت غدیر را روایتی صحیح دانسته‌اند.

حجت الاسلام سواری با اشاره به متواتر بودن حدیث غدیر گفت: از سوی تعدادی از بزرگ‌ترین صاحب‌نظران اهل تسنن و با توجه به تعداد فراوان راویان و روش‌های متعدد نقل حدیث غدیر، این حدیث به عنوان متواتر ذکر شده و به این ترتیب شکی در صحت آن نیست.

وی در خصوص نقش شیعیان امام علی(ع) در شناساندن شخصیت امام علی(ع) گفت: بی‌شک شناخت علی (ع) و راه این بزرگ مرد تاریخ بشریت برای تمام ملت‌ها و انسان‌ها راهگشای امید و صلاح است و شیعیان آن حضرت در ارایه چهره واقعی و برجسته کردن زیبایی‌های الهی ایشان نقشی اساسی دارند. وظیفه همه ما به عنوان شیعیان امام علی(ع) در بزرگداشت مقام ولایت امیرالمؤمنین (ع) مقابله همه جانبه با دسیسه‌های شیطانی دشمنان شیعه است./9465/ت303/ص
ارسال نظرات