۲۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۷۴۷
امام جمعه چوئبده:

غدیر روز زینت و خرسندی اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه چوئبده، اظهار داشت: غدیر روز زینت و خرسندی اسلام است مردم باید در آن، بیش از هر عید دیگر، شادمانى کرده، خود و جامعه را بیارایند.
غدير
حجت الاسلام مهدی محمدی پور، امام جمعه چوئبده، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، اظهار داشت: غدیر دریایى از معارف و آگاهی‌ است که فقه، فرهنگ، کلام، اخلاق و تفسیر را در خود جای داده، اما متأسفانه تا کنون گوهرهایش استخراج نشده است.

وی با بیان اینکه غدیر تشریح چهره ولایت و امامت است، بیان داشت: غدیر روز ولایت و برادرى است که با یکدیگر پیوندى ناگسستنى دارند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که ایمان با ولایت پا مى‏گیرد، گفت: در روز غدیر، باید چهره زندگى تغییر کند؛ از این رو همه باید در این روزها تلاش کرده تا برنامه عادى زندگى خود را بر هم زده و آن را با رفتارهایى سخاوتمندانه آذین بندی کنند.

امام جمعه چوئبده به بیان حدیثی از امام رضا (ع) پرداخت و گفت: غدیر روزی است که خدا در مال کسى که خدا را عبادت کند و بر خانواده، خویشتن و برادران ایمانى ‏اش توسعه دهد، فزونى پدید مى‏آورد.

وی با اشاره به اعمال این روز بزرگ، بیان داشت: دید و بازدید یکى از آداب روزهاى عید و شادى است که اسلام همین سنت را براى عید غدیر در نظر گرفته و آن را مورد تأکید قرار داده است.

حجت الاسلام محمدی پور، اذعان داشت: یکی از ائمه اطهار(ع) در حدیثی بیان می کند که کسى که در روز غدیر به دیدار مؤمنى برود خداوند هفتاد نور بر قبر او وارد و قبرش را وسیع مى‏سازد؛ هر روز هفتاد هزار فرشته قبرش را زیارت کرده، به او بشارت بهشت مى‏دهند که این مسأله نشان دهنده اهمیت واقعه غدیر است.

وی با بیان این که برگزاری این عید باشکوه خاری در چشم دشمنان و فرقه های ضاله به ویژه وهابیت است، تأکید کرد: غدیر روز زینت و خرسندی اسلام است مردم باید در آن، بیش از هر عید دیگر، شادمانى کرده و خود و جامعه را بیارایند؛ چرا که این روز بزرگترین روز مقابله با دشمنان و کور کردن چشمان کور دلان است./9465/ت303/ص
ارسال نظرات