۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۱۳۷

خانه علامه امینی به مرکز تحقیق و پژوهش شیعه تبدیل می‌شود

خبرگزاری رسا ـ خانه علامه امینی(ره) در سراب به مرکز تحقیق و پژوهش شیعه با عنوان«خانه ولایت» تبدیل خواهد شد.
خانه علامه اميني علامه اميني
تراب محمدی، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به آغاز پروژه مرمت خانه علامه امینی در روستای سردهای سراب اظهار داشت: با اتمام این پروژه خانه ولایت در این منطقه فعالیت خود را آغاز می کند.

وی با بیان اینکه مرمت خانه علامه امینی با هدف شناساندن شخصیت جهانی آن مرحوم صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: این خانه با عنوان مرکز تحقیق و پژوهش شیعه در منطقه شمال غرب فعالیت خواهد کرد.

محمدی از تملک این خانه قدیمی که مربوط به دوره قاجار است، خبر داد و گفت: خانه ولایت با اعتبار سه میلیارد ریال و در مساحت 300 مترمربع بازسازی، مرمت و در اختیار امام جمعه سراب قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از تخصیص 500 میلیون ریال ردیف مصوبات استانی دولت برای آغاز عملیات مرمت این خانه اشاره کرد و گفت: خانه علامه امینی از یک بافت قدیمی و یک بخش الحاقی تشکیل شده که طرح مرمتی آن بر اساس معماری اسلامی اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر تسریع در روند مرمت و بهسازی این خانه قدیمی تصریح کرد: علامه امینی فخر جهان اسلام بوده و اثر الغدیر آن مرحوم سند ولایت مداری مردم آذربایجان است./935/پ203/س
ارسال نظرات