۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۸۰۵
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نگاه سطحی به مسأله عاشورا و عزاداری امام حسین باید کنار رود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که نگاه سطحی نسبت مسأله عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) باید کنار رود، بیان داشت: همه تلاش متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید محتوا بخشی این مراسم بزرگ اسلامی باشد.
عاشورا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی  بعد از ظهر امروز در بیست و پنجمین جلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های دینی مازندران، با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم به نقش هیأت های مذهبی، مداحان و مبلغان دینی هر جه با شکوه برگزار شدن برنامه های ماه محرم اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنند تا شاهد غنای هر چه بیشتر عذاداری امام حسین(ع) باشیم.

وی با بیان این که مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) سعی کنند در مجالس سوگواری و ایام خاص از قرائت شعرهای بی اساس و مدایح بی محتوا جدا پرهیز کنند، خاطرنشان کرد: نباید شأن و منزلت اهل بیت (ع) با بیان شعرهای بی محتوا و بی پایه در مداحی ها خدشه دار شود بلکه تلاش شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران، ماه محرم را بهترین فرصت برای بازگو کردن واقعه تلخ و غمبار عاشورا دانست و تصریح کرد: امروز فرهنگ ناب عاشورایی به یک اصل بی بدیل در دنیای اسلام مبدل گشته که همین مسأله دشمنان اسلام را نگران کرده است.

آیت الله طبرسی، نهضت عاشورا را سرشار از درس و عبرت هایی مهم دانست و با بیان این که تبیین صحیح این واقعه عظیم می تواند در نهادینه کردن مناسب فرهنگ عاشورایی در جامعه نقش آفرین باشد، بیان داشت:  مظلومیت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در واقعه تلخ و غمبار عاشورا باید به خوبی و به گونه ای مناسب در جامعه تبیین شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که نگاه سطحی نسبت مسأله عاشورا و عزاداری امام حسین(ع) باید کنار رود، بیان داشت: همه تلاش متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی باید محتوا بخشی این مراسم بزرگ اسلامی باشد.

امام جمعه ساری با بیان این که نور امام حسین(ع) دنیا را روشن کرده است، خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) سبب ماندگاری اسلام ناب محمدی شده است و امروز وظیفه مسلمانان در پاسداشت این حماسه عظیم بسیار سنگین است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که عزاداری مام محرم باید به گونه ای باشد که چهره ای منفی از شیعیان در اذهان ملت ها قرار نگیرد، افزود: قمه زنی و به کار بردن آلات موسیقی در عزاداری امام حسین(ع) به دور شأن شیعیان و مجالس سوگواری است.

وی با بیان این که دشمنان همه تلاش خود را به کار گرفته اند تا چهره ای خشن از شیعیان را در عزاداری های ماه محرم به دنیا نشان دهند، تصریح کرد: همان طور که مراجع عظام تقلید نیز فتوا دادند قمه زنی در ماه محرم حرام است و در هیچ جایی از عزاداری های ائمه اطهار(ع) نیز این مسأله وجود نداشته است.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که محرم 1371 سال است که بر اندیشه‌های شیعه حاکم است، افزود: محرم باید رنگ عاشورایی به خود گیرد و خرافه و بدعت از آن خارج شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان اسلام نمی خواهند فرهنگ عاشورایی در جهان طنین انداز شود گفت: حق طلبی از پیام های ماندگار عاشورا است.

وی، محرم را رساله شیعه دانست و با بیان این که این ماه دارای پیام های زنده و راهگشایی است که هیچ رساله ای به آن نمی رسد، تصریح کرد: با توجه به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر عزاداران حسینی اجازه ندهند که بعضی از مسایل خرافی به فرهنگ عزاداری اسلامی وارد شود./950/پ202/س

ارسال نظرات