۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۲۳:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۹۲۸
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

اتحادیه عرب با تحریم اقتصادی سوریه دچار اشتباهی بزرگ شد

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم وظیفه اصلی اتحادیه عرب را حمایت از فلسطین دانست و دوری از این نقش اصلی را موجب از دست رفتن هویت عربی و شایستگی این اتحادیه برشمرد.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، امروز در مراسم سوگواری حضرت امام حسین(ع) در مجتمع سیدالشهدا(ع) در بیروت با اشاره به تصویت تحریم های اقتصادی از سوی اتحادیه عرب علیه سوریه، گفت: اتحادیه عرب یکباره جرات چنین موضع گیری های شرم آوری را پیدا کرده است و دست به محاصره ملت و دولتی عربی روی آورده است.

وی با تاکید بر اینکه اتحادیه عرب با ایجاد پوششی برای طرح رسوا شده آمریکا برای نابودی مقاومت در منطقه از رهگذر سوریه، دچار اشتباهی بزرگ شده است، افزود: این تصمیم، آینده اتحادیه عرب را مورد تاثیر قرار خواهد داد و اعتبار آن را زیر سؤال خواهد برد و اعضای آن را در آینده، خود هدف احتمالی بعدی غرب خواهند بود.

شیخ نعیم قاسم، وظیفه اصلی اتحادیه عرب را حمایت از سرزمین فلسطین و یاری رسانی به فلسطینی ها برای بازپس گیری سرزمین اشغالی خود دانست و با اعلام اینکه امیدوار بودیم، اتحادیه عرب بر مبنای وظیفه خود عمل کند، گفت: کسانی در راه آزادسازی فلسطین و یاری رسانی به این سرزمین نمی کوشند، هویت عربی خود را از دست داده اند و از انصاف دور شده اند و شایستگی این جایگاه را ندارند.

وی با اشاره به جای خالی اتحادیه عرب در جریان آزادسازی فلسطین و بیت المقدس و تجاوزگری های روزانه و پیوسته صهیونیستی علیه این کشور و علیه لبنان، تصریح کرد: برخی از اعضای اتحادیه عرب با رژیم صهیونیستی رابطه دارند و برخی دیگر برای یک، دو یا سه سال است که دم از مخالفت با این رژیم نزده اند از ترس آنکه مبادا خشم آمریکا و دشمن صهیونیستی را برانگیزند و این امر مایه بدنامی این اتحادیه است./981/ب902/گ
ارسال نظرات