۱۲ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۸۱۵۷
آیت الله طبرسی:

فرهنگ عاشورایی الگوی تمام عیار نظام‌ اسلامی ‌است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ عاشورایی را الگوی تامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: باید در چنین شرایطی بیش از پیش این نهضت سرخ را سرمشق و الگوی خود تا ظهور حکومت جهانی مظهر عدل و قسط، قائم آل محمد(ص) قرار دهیم.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروزدر دیدار نیروهای سپاه کربلا با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، عزاداری برای سید الشهدا(ع) را تعظیم شعائر دینی دانست و با بیان این که عزاداری برای سید شهیدان باید به نحوی باشد که عرض اخلاص به اسلام، قرآن، امام حسین (ع ) و شهدای کربلا را به دنبال داشته باشد، گفت: معرفی حقیقت دین که در قیام خونین کربلا متبلور شده است، از مهم‌ترین ویژگی سوگواری برای سید الشهدا است.

وی با بیان این که محرم ماه قیام و پیام است که دل های مشتاقان را به سوى مراد و محبوبشان معطوف می سازد، افزود: آحاد جامعه اسلامی باید دراین ماه پر فیض به دنبال کسب معرفت حسینی باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران، کربلا را صحنه نمایش رویارویی حق و باطل و حماسه پرشکوه جانبازی و شهادت طلبی دانست و با بیان این که حماسه حسینی تا قیامت ماندگار خواهد ماند، گفت: هیچ قدرتی نمی تواند کوچک‌ترین خدشه ای در این نهضت عظیم ایجاد کند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که عاشورای حسینی همواره الهام بخش جنبش های آزادی‌خواهانه و مبدأ تحولی عظیم برای مبارزه و جهاد بوده است، ادامه داد: بیداری اسلامی امروز منطقه ودیگر کشورهای جهان برگرفته از نهضت عظیم حسینی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ عاشورایی را الگوی تامه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطرنشان کرد: باید در چنین شرایطی بیش از پیش این نهضت سرخ را سرمشق و الگوی خود تا ظهور حکومت جهانی مظهر عدل و قسط، قائم آل محمد(ص) قرار دهیم.

وی با بیان این که عاشورا یک مکتب وکربلا نیز دانشگاه است، ادامه داد: ایمان، ایثار، عزت و آزادگی، درس عاشورا و کربلا برای همه جهانیان است و معرفت، بصیرت، محبت اهل بیت (ع ) و ولایتمداری شرط ورود به دانشگاه کربلا است.

آیت الله طبرسی با بیان این که قیام امام حسین(ع) برای احیای اسلام ناب و در رأس احکام اسلام مسأله نماز بود، خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) حتی روز عاشورا نماز را به جای آوردند که این نشان دهنده اهمیت و جایگاه این فریضه الهی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، برپایی نماز و حفظ شعائر دین از رهگذر نماز را از اهداف قیام عاشورا برشمرد و گفت: امام حسین(ع) برای زدودن غبار غفلت از شعائر دینی به ویژه فرهنگ نماز قیام کرد و به شهادت رسید.

امام جمعه ساری در ادامه سخنان خود عزاداری برای امام حسین(ع) را یک افتخار بزرگ برای مسلمانان دانست و خاطرنشان کرد: توسل به سالار شهیدان ما را از غرق شدن در گناهان رهایی خواهد داد.

وی با بیان این که هیأت های مذهبی و هیأت امنای مساجد باید توجه داشته باشند مراسم عزاداری سالار شهیدان باید باشکوه تر از هر سال برگزار شود، خاطرنشان کرد: مردم مسلمان ایران اسلامی همواره برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان را بر خود یک تکلیف مهم می دانند./950/پ202/س
ارسال نظرات