۲۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۷
کد خبر: ۱۱۸۸۴۴
استاندار خراسان رضوی:

جان‌مایه همه گفتمان‌های طلبگی و دانشجویی‌ بصیرت باشد

خبرگزاری رسا ـ استان دار خراسان رضوی اظهار داشت: بزرگ‌ترین جنگی که در طول تاریخ بر ایران وارد شد، جنگ تحمیلی بود ولی چون رزمندگان ما با بصیرت جنگیدند یک سانتیمتر از خاک ما به اشغال نرفت.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، صلاحی، استاندار خراسان رضوی، در مراسم اختتامیه دوره آموزشی استادان و دبیران گفتمان های دانشجویی و طلاب سراسر کشور که لحظاتی قبل در هتل پردیسان مشهد برگزار شد، گفت: پیامبر گرامی اسلام در طول عمرشان به دو نفر کلمه بضعه خطاب کردند‌، نخست حضرت زهرا(س) و دیگری حضرت رضا(ع)؛ همه انبیاء ما در همه زمان ها به همه امورز آگاهی داشتند، اما حضرت رضا(ع) عالم آل محمد(ص) هستند و در فضیلت زیارت امام هشتم سخنان بسیاری گفته شده است.

وی افزود: امام رضا(ع) به یکی از اصحاب خود بیان می کنند «زیارت من برابر هزار حج مقبول است»، با این حال امام جواد(ع) تا یک میلیون هم ذکر کرده اند.

صلاحی در بخش دیگری از سخنانش گفتمان های طلاب و دانشجویان، بیان کرد: تا قبل از سال 57 همه پذیرفته بودند که در دنیا سیستم‌های سوسیالیسم و سرمایه داری وجود دارد، ولی امام تفکر جدید مردم سالاری دینی را مطرح کردند و امام با معرفی این نوع جمهوری بر دهان ظلم طلبان کوبیدند.

وی با بیان این که بصریت افزایی نیاز جدی همه تاریخ است و جان‌مایه همه گفتمان ها باید بصیرت باشد، اذعان داشت: اگر بصیرت نباشد مردم همه فریب می خورند و اصل گفتمان مبتنی بر شناخت است و اگر بصیرت نباشد شناخت حاصل نمی شود.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رزمندگان ما در انقلاب اسلامی به گونه ای جنگیدند که همه از رهبرشان مدال بصریت گرفتند و مدال اصلی جنگ ما این بود که رزمندگان با بصیرت جنگیدند، بنابراین نیاز ما امروز در مواجهه با جنگ نرم بصیرت است؛ بزرگترین جنگی که در طول تاریخ بر ایران وارد شد، جنگ تحمیلی بود ولی چون رزمندگان ما با بصیرت جنگیدند یک سانتیمتر از خاک ما به اشغال نرفت؛ البته بعد ها دیگر مدل جنگ هم تغییر کرد.

وی نیز یادآور شد: امروز در جنگ نرم بصیرت بیش از گذشته مورد نیاز است و ما اگر یک هزار تومان در این راستا خرج تبلیغ می کنیم دشمن صد برابر آن خرج می کند.

صلاحی با عنوان این که راه بصریت افزایی راه اندازی گفتمان ها است، تصریح کرد: گفتمان‌های دانشجویی و طلبگی اندیشکده‌های تفکر و محتوای جوانان ما هستند.

وی نیز با بیان این که رهنمود‌های مقام معظم رهبری تعیین کننده استراتژی نظام است، اظهار داشت: اصل این گفتمان ها باید بر اساس تبعیت از ولایت باشد زیرا دشمن اصلی ترین موضوعی را که هدف گرفته است ولایت بوده است.

استاندار خراسان رضوی از ولایت به عنوان عمود خیمه نظام یاد کرد و افزود: امروز ولایت توسط دشمنان مورد هدف قرار گرفته شده و ما باید بدانیم که مشروعیت حضور ما در هر مسؤولیتی به تأیید و امضای مقام معظم رهبری است و امروز عادل ترین و جامع ترین رهبری، رهبری ولایت فقیه در دنیا است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در سال 71 در لشکر حضرت رسول(ص) تهران فرموند «بیش از 50 سال از حکومت پیغمبر نگذشته بود ولی همین مسلمانان سر فرزندان رسول خدا را بریدند».

وی در پایان ابراز داشت: همه زحماتی که مردم در طول این 30 سال کشیده اند اگر فقط نعمتش این باشد که فقط ولایت بر ما حاکم باشد، باز هم برای ما ارزشمند است./968/پ202/س
ارسال نظرات