۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۱۸۹۳۳

هماهنگی های اولیه برای راهپیمایی میلیونی جهانی به سوی قدس صورت گرفت

خبرگزاری رسا ـ هیات هایی از پانزده کشور عربی و اسلامی از سه قاره جهان برای انجام هماهنگی های اولیه برای برگزاری راهپیمایی میلیونی قدس در پایتخت اردن گرد هم آمدند.
راهپيمايي در حمايت از فلسطين، قدس، بيت المقدس
به گزارش خبرگزاری رسا، هیات هایی از پانزده کشور عربی و اسلامی از سه قاره جهان، امروز در عمان، پایتخت اردن گرد هم آمدند تا با توجه به فراخوان کمیته تدارکاتی راهپیمایی میلیونی جهانی به سوی قدس، پیرامون مقدمات برگزاری این راهپیمایی عظیم مردمی در حمایت از بیت المقدس و مسجدالاقصی به سوی مرزهای فلسطین اشغالی به گفت و گو بنشینند.

این گردهمایی با انتشار "فراخوان آزادی و کرامت" خواستار خاتمه بخشیدن به اشغالگریی صهیونیستی در فلسطین و قدس شریف و کنار گذاشتن سیاست های یهودی سازی، تبعیض و تصفیه نژادی دشمن صهیونیستی علیه بیت المقدس و ساکنان و مقدسات اسلامی و مسیحی در این شهر مقدس شد.

شرکت کنندگان در این گردهمایی تمامی آزادگان جهان را به مشارکت در راهپیمایی میلیونی جهانی به سوی قدس شریف که در سی ام مارس سال 2012 میلادی و با مشارکت نمایندگانی از تمام کشورهای جهان برگزار خواهد شد و قرار است طی این راهپیمایی صلح آمیز، میلیون ها نفر در مرزهای فلسطین با اردن، مصر، سوریه و لبنان تجمع کنند، فراخوندند.

طی این گردهمایی همچنین کمیته بین المللی مرکزی برای هماهنگی های راهپیمایی میلیونی قدس، تشکیل شد و قرار است که این کمیته هماهنگی های لازم را با مقام های مردمی و رسمی دولت های چهارگانه پیرامون فلسطین و نهادهای مردمی مخالف با اشغالگری در سرتاسر جهان برای افزایش حداکثری مشارکت در این راهپیمایی، صورت دهد.

زاهر بیراوی، عضو کمیته عالی هماهنگی این راهپیمایی با تاکید بر اینکه راهپیمایی میلیون قدس بزرگ ترین تجمع در تاریخ راهپیمایی های مردمی در همبستگی با فلسطین اشغالی خواهد بود، گفت: این راهپیمایی تجلی جنبش مردمی جهانی برای یاری رسانی به بیت المقدس و پیامی آشکار به اشغالگران و مسؤولان جهانی خواهد بود مبنی بر اینکه قدس خط قرمز است و صبر جهان در برابر تجاوزگری های صهیونیستی به سر آمده است.

وی با ابراز اینکه اگر دولت ها و سازمان های بین المللی رسمی که مسؤولیت حفظ صلح و حمایت از مقدسات را دارند از عهده وظایف خود برنیایند، مجاهدان امت و آزادگان جهان و تمامی مومنان به یاری قدس و مسجدالاقصی بپا خواهند خواست، اهمیت فرهنگی و انسانی و تمدنی فلسطین را خاطرنشان ساخت و گفت: عصر کنونی، عصر ملت هاست و این راهپیمایی میلیونی مردمی نقطه عطفی در تاریخ مبارزه با اشغالگری صهیونیستی خواهد بود.

گفتنی است که راهپیمایی میلیونی جهانی به سوی قدس شریف در سی ام مارس سال 2012 میلادی با مشارکت نمایندگانی از تمام کشورهای جهان برگزار خواهد شد و قرار است طی این راهپیمایی صلح آمیز، میلیون ها نفر از چهار محور خارجی اردن، مصر، سوریه و لبنان و سه محور داخلی غزه، کرانه باختری و سرزمین های اشغال شده در سال 1948 به سوی بیت المقدس یا نزدیک ترین نقطه به این شهر مقدس سرازیر شوند.

این راهپیمایی جهانی در پاسخ به جنایت های وحشیانه صهیونیستی علیه فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی در این سرزمین در سایه حمایت بی چون و چرای آمریکا و جامعه جهانی از این رژیم جنایتکار صورت می گیرد و هدف از آن آزادی بیت المقدس و فلسطین و افزایش آگاهی جهانیان و معطوف ساختن توجه آنها به خطری است که از جانب صهیونیست ها، قدس شریف را تهدید می کند./981/ب902/گ
ارسال نظرات