۰۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۱۹۴۷۰
مدیر حوزه علمیه امام صادق صیدا:

لبنان باید همسو با منافع سوریه و در مخالفت با طرح های شوم آمریکا حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق هدف دستگاه جاسوسی آمریکایی صهیونیستی را آشوب انگیزی در کشورهای منطقه دانست و خواستار دوری لبنان از طرح های شوم آمریکا برای سوریه شد.
لبنان باید همسو با منافع سوریه و در مخالفت با طرح های شوم آمریکا حرکت کند
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه شیخ عفیف نابلسی، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) و خطیب جمعه شهر صیدا درجنوب لبنان، امروز در دیدار با دو هیات از سوی حزب تواصل لبنان به ریاست حسین مشیک و مرکز فرهنگی لبنان به ریاست محمد عیتانی، لبنانی ها را به حفظ وحدت و همبستگی و تامین نیروی خود از درون جامعه لبنانی فراخواند.

وی از شهروندان لبنانی خواست که در اوضاع آشفته کنونی، امید خود را از دست ندهند و تاکید کرد: جدیت و پشتکار مسؤولان لبنانی نقش بسزایی در حل مشکلات اجتماعی، اقتصادی و معیشتی کشور و پرونده هایی دارد که هم چنان آبشخور جنجال های سیاسی و منفعت جویی های شخصی و مقام طلبی است.

علامه نابلسی، هدف تلاش های دستگاه جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی را در لبنان، تنش زایی و باقی نگاه داشتن کشور در اوضاع تشنج آمیز دانست و افزود: در همین راستا، این دستگاه جاسوسی به دنبال وارد ساختن عناصر بیگانه در لبنان و نیز در کشور سوریه برای آشوب انگیزی و فتنه افکنی است.

وی با هشدار نسبت به این خطر بزرگ که امنیت و استقرار داخلی لبنان را تهدید می کند و این کشور را به جای آنکه جبهه ای برای رویارویی با پروژه آمریکایی و تجاوزگری های صهیونیستی باشد به پایگاهی برای رویارویی با دوستان و برادران خود تبدیل می کند، لبنان را از تبدیل شدن به آتشفشانی برای سوزاندن کشورهای همسایه بر حذر داشت.

خطیب جمعه شهر صیدا با تاکید بر اینکه لبنان باید برای آرام ساختن و تنش زدایی از اوضاع سوریه بکوشد، خواستار حرکت در راستای منافع ملت سوریه و وحدت و همبستگی آنها و دوری از هرگونه اقدام و طرحی که آمریکا به دنبال عملی ساختن آن است و برخی از طرف های اپوزیسیون در داخل و خارج در پی آن هستند، شد./981/ب902/گ
ارسال نظرات