۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۱۱۹۸۱۷
یکی از فعالان انقلاب بحرین:

انقلاب اسلامی ایران سبب افزایش ‌آگاهی سیاسی مردم بحرین شده است

خبرگزاری رسا ـ یکی از فعالان انقلاب بحرین اظهار داشت: یکی از عوامل مهم در بحرین، مسأله مرجعیت است که بعداز پیروزی امام خمینی(ره)، مسائل عقیدتی هم به صورت بسیار گسترده ترویج پیدا کرد.
راهپيمايي انقلابيون بحريني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، دکتر راشد الراشد، یکی از رهبران انقلاب بحرین در همایش دریای خون که روز گذشته در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، با اشاره به این که هنوز رهبران این انقلاب زندان هستند، گفت: چهار گروه سیاسی معروف در بحرین فعالیت های انقلابی انجام می دهند، نسخت، گروه جنبش حق، به رهبری استاد حسن مشیم، گروه دوم الوفاق الاسلامی به رهبری استاد عبدالوهاب حسین، گروه سوم، گروهی است که به رهبری علامه شیخ محمد علی محفوظ بوده و گروه چهارم، گروه احرار البحرین به رهبری دکتر سعید الشقاوی در لندن می باشند و سه نفر از رهبران این سه گروه در حال حاضر در زندان به سر می برند.

وی با بیان این که امروز همه مردم بحرین، پشت لوای این گروه ها سعی می کنند به اصلاح حکومت اقدام نمایند، تصریح کرد: مردم بحرین بدین جهت به نتیجه ای دست نیافته اند چون با اصل حکومت مشکل دارند و اگر ما امروز رژیم را اصلاح کنیم، باید این رژیم را سرنگون نماییم.

راشد الراشد، در پاسخ به سؤال یکی از حضار در خصوص ارتباط ایران با بحرین پرسید، بیان کرد: ارتباط ایران با بحرین ، ارتباطی تاریخی بوده و هست و همانطور که همه ی ما میدانیم، شاه ایران در سال 71 میلادی، یعنی حدود 8 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دست از بحرین کشید و رضایت به جدایی ایران و بحرین داد.

وی افزود: ارتباط فرهنگی و تاریخی ایران و بحرین بعد از پیروزی انقلاب ایران، ریشه دارتر و عمیق تر شده است.

این مجاهد بحرینی یادآور شد: روابط اجتماعی و فرهنگی بین ایران و بحرین تا کنون بسیار زیاد بوده، به گونه ای که برخی با هم ازدواج می کردند و ما اکنون هم صد‌ها خانوار دوملیتی در بحرین داریم. حتی اگر بخواهیم ویژه ی زبان شناختی مردم بحرین بررسی کنیم، می بینیم که بسیاری از واژه‌ها از فرهنگ فارسی به مردم بحرین رسیده است.

وی نیز درمورد مسائل سیاسی بحرین تشریح کرد: غرب و عربستان هر قیام و انتفاضه ای که صورت می گیرد را به علت حضور ایران می بینند و ایران را یکی از عوامل می دانند.

بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد پیشرفت سریع و گسترده در روابط دینی و مذهبی و فرهنگی بحرین بودیم و بسیاری از دانشجویان و طلاب که تمایل به اشتغال تحصیل در ایران و به خصوص قم داشتند، به ایران آمدند.

راشد الراشد با بیان این که 75 درصد جمعیت بحرین شیعه هستند و یکی از عوامل مهم در بحرین، مسأله مرجعیت است که بعداز پیروزی امام خمینی، مسایل عقیدتی هم به صورت بسیار گسترده گسترش پیدا کرد، عنوان داشت: این امر باعث افزایش سطح آگاهی مردم بعد از انقلاب اسلامی شد و موجب پیشبرد تشیع گردید؛ همان‌گونه که همه ما شاهد هستیم، مسائل روابط مردم بحرین و ایران یک عقبه ی تاریخی، فرهنگی و عقیدی داشته و دارد.

وی خاطر نشان کرد: 20درصد ایرانی های ساکن در بحرین که برخی از آن ها قبل و بعضی بعد انقلاب کوچ کرده اند، بیشتر از مناطق شیراز و بندرعباس و بوشهر هستند که این مسأله به افزایش روابط بحرینی‌ها به ایرانی ها و سفرهایی که دارند کمک می کند.

این رهبر مردم بحرین امور اقتصادی را در تشدید روابط ایران و بحرین مهم ارزیابی کرد و عنوان داشت: عامل مهمتر از این در بحرین، عامل مذهبی و عقیدتی است و به عقیدهمن مهمتر از اقتصاد می باشد، زیرامردم بحرین بیشتر از این که به مسائل اقتصادی بپردازند و در طلب آن باشند، بر کرامت، عزت، آزادی و بروز عقایدشان اهمیت می دهند، ولی اگر بخواهیم ازنظر اقتصادی به این مقوله نگاه کنیم، بحرین وضعیت بدتری نسبت به سایر کشورهای خلیج دارد. کشور قطر به عنوان کشوری ست که بیشترین میزان حقوق کارمندی یا دولتی را داراست. بعد امارات، و بعد کویت.

وی با اشاره به این که درحال حاضر بیش از 60 درصد جمعیت بحرین، زیر خط فقر می باشند و این خود نشان از اهمیت دادن بحرین به همنوعانش دارد، تصریح کرد: یک توطئه ای که در حق این 20 درصد ایرانیان مقیم بحرین شد این بود که به آنان رشوه وعده ی کار دادند تا آن ها هم خواستار استقلال بحرین نشوند، حتی فرم های مخصوصی به آنها داده شد وبسیاری از خانوارهای ایرانی که در بحرین اند؛ هنوز فرمها را در نزد خود دارند.

راشد الراشد نیز اظهار داشت: یک اجماع عمومی برای تحول در بحرین وجود دارد و همین کافی ست برای اینکه این انقلاب به پیروزی برسد؛ در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اگربخواهیم به بهترین روش تاریخی بپردازیم، یک سلسله ی هزار ساله باید طی کنیم و ببینیم چه عواملی به انقلاب منجر شده اند، انقلاب ها، قیام ها و شورش های زیادی در ایران رخ داده وانقلابی بعد از انقلاب دیگر، نسلی پس از نسل دیگر، و خواست خدا این بود که این انقلاب به دست امام خمینی پیروز شود.

وی متذکر شد: مسأله انقلاب و حرکت در بحرین مسأله ای نیست که امروز به فکر مردماین کشور رسیده باشد، بلکه مسأله ای تاریخی و عمیق است و مردم همیشه اعتراضات خود را بیان می کردند. با توجه به آمار، ما هر 10 الی 15 سال، شاهد یک انتفاضه بودیم که همه ی آن ها به صورت بسیار وحشیانه سرکوب شده اند. این پیروزی در دستان خداست و ما ایمان داریم پیروزی نیست مگر از دستان خدا و این فقط از جانب خدا مححق می شود و مردم و رهبران سیاسی در مقابل این انقلاب وظیفه ی اخلاقی و شرعی دارند و پیروزی در نهایت از آن کسی ست که این وظیفه را به نحو احسن انجام دهد./968/پ202/س
ارسال نظرات