۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۹۹۲۲
در همایش«‌9‌دی پایان یک توهم بزرگ» مطرح شد؛

تمسک به قرآن راه عبور از فتنه

خبرگزاری رساـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه گفت: نبود شناخت حق و باطل، مفهوم جریان فتنه است که برای جلوگیری از قرار گرفتن در چنین شرایطی باید با تمسک به آیات قرآن در خارج شدن از فتنه ‌تلاش کرد.
فتنه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام مهدی قریشی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه، امروز در همایش «‌9‌دی پایان یک توهم بزرگ» با بیان اینکه جریان فتنه از همان صدر اسلام به ویژه در زمان پیامبر اکرم (ص) و امام علی (ع) بارها اتفاق افتاده است، اعلام کرد: آنچه حائز اهمیت است وجود رهبری عالم و متدین برای رفع این بحران‌های اجتماعی و سیاسی است که با روشنگری و بصیرت افزایی ملت‌ را به ساحل نجات برساند.

حجت الاسلام قریشی با بیان اینکه در صدر اسلام با توجه به وجود پیامبر یا ائمه معصومین مردم با پیروی از آنها با کمترین خسارت از بحرانهای سیاسی و جریان فتنه عبور می کردند، خاطرنشان کرد: ملت ایران نیز با برخورداری از ولی فقیه خوشبختانه به هنگام بروز برذخی جریانات انحرافی و فتنه جو با کمترین خسارات بحرانها را رفع و بر توطئه های دشمنان و بدخواهان نظام فائق امده اند.

وی با اشاره به کتاب نهج البلاغه بر ضرورت بهره‌گیری از این کتاب در ارتباط با فتنه، ابعاد و چگونگی بی‌اثر کردن آن گفت: راهبردهایی مختلفی در این کتاب آمده است که مسلمانان باید برای عبور از بحران‌ های متعدد از این کتب دینی استفاده کرده و در راستای عملی کردن توصیه‌های ائمه معصوم گام‌های بلندی بردارند.

حجت الاسلام قریشی عدم تشخیص حق و باطل را مفهوم جریان فتنه عنوان و اعلام کرد: برای جلوگیری از قرار گرفتن در چنین شرایطی باید با تمسک به آیات قرآن در خارج شدن از فتنه ‌تلاش کرد.

وی تاکید کرد: با تمسک به قرآن و پیروی از رهنمود‌های رهبری کشور از هر‌گونه آسیب و گزندی به معنای واقعی کلمه مصون می‌ماند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ارومیه با اشاره به حماسه غرورآفرین 9 دی گفت: این روز که بیانگر دفاع ملت از ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، برای همیشه در تاریخ این مرز و بوم ثبت شد./936/پ202/س

ارسال نظرات