۰۸ دی ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۹۹۴۶
مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان:

سوریه به برکت پایبندی به وحدت ملی و مقاومت دسیسه دشمنان را پشت سرخواهد گذاشت

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خواستار تشکیل هیاتی علمایی برای رویارویی با فتنه های مذهبی و طایفه ای شد و تاکید کرد که سوریه با وحدت و مقاومت، بحران را پشت سر خواهد گذاشت.
آيت الله قبلان و هيات تجمع علماي مسلمان لبنان
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله شیخ عبدالامیر قبلان، مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان، روز گذشته در دیدار با شیخ احمد الزین، رییس هیات امنای تجمع علمای مسلمان به همراه شیخ حسان عبدالله، رییس هیات اداری و هیاتی از این تجمع به بررسی مسایل مختلف منطقه و جهان اسلام پرداختند و اوضاع عمومی لبنان را بررسی کردند.

آیت الله قبلان خواستار تشکیل هیاتی علمایی متشکل از همه طوایف لبنانی شد که با برگزاری نشست های دوره ای، آگاهی مردم را در برابر فتنه های طایفه ای و مذهبی صهیونیستی که از پشتیبانی آمریکا و حمایت مالی برخی کشورهای عربی برخوردارند، بالا برند و افزود: این هیات علمایی با سفر به کشورهای عربی و اسلامی و تقویت مصونیت ملی آنها، ملت ها را آماده ایستادگی در برابر فتنه ها و تقویت وحدت و همکاری میان خود خواهد کرد.

وی با اشاره به تهدیدها و چالش هایی که پیش روی منطقه قرار دارد و تلاش صهیونیست ها برای برانگیختن فتنه های مذهبی و طایفه ای و یهودی سازی بیت المقدس و مصادره زمین های اعراب برای گسترش شهرک سازی ها، علمای مسلمان را به ایفای نقش مثبت و پویای خود در رویارویی با این فتنه های فراگیر و جلوگیری از فعالیت عاملان دشمن در داخل سرزمین های خود فراخواند.

مسؤول مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان حمله علیه سوریه را برآمده از پشتیبانی این کشور از نیروهای مقاومت و ایستادگی در برابر پروژه های صهیونیستی و استکباری دانست و تاکید کرد: سوریه به برکت بیداری و هوشیاری ملت خود و پایبندی به وحدت ملی و مسیر مقاومت و بازدارندگی، دسیسه دشمنان را با قدرت پشت سر خواهد گذاشت.

از سوی دیگر، شیخ احمد الزین نیز در این دیدار با ابراز نگرانی نسبت به دسیسه های دشمنان برای برانگیختن فتنه های مذهبی میان شیعیان و اهل سنت و پس از آن میان مسلمانان و مسیحیان از برگزاری قریب الوقوع کنفرانسی در حمایت از وحدت ملی لبنان خبر داد و گفت: باید میهن خود را از هرگونه جدایی و فتنه مذهبی حفظ کنیم./981/ب902/گ
ارسال نظرات