۰۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۲۰۰۶۶
آیت الله نوری همدانی:

شرکت در انتخابات نوعی بیعت و اعلام وفاداری به نظام اسلامی است / 9دی روز دفاع جانانه مردم از ارزش های دینی و انقلابی است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، نظام اسلامی را یک نظام مقبول و مردمی دانست و با بیان اینکه حضور مردم در انتخابات نوعی بیعت با انقلاب است، گفت: مردم باید به صورت پرشور در انتخابات شرکت کنند.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر روز جمعه در دیدار اقشار مختلف مردم، ضمن گرامی داشت حماسه9دی، این روز را روز خروش، بصیرت و میثاق مردم با ولایت فقیه و دفاع جانانه آنها از ارزش های دینی و انقلابی دانست.

این مرجع تقلید با اشاره به فتنه سال 88 خاطرنشان کرد: فتنه گران با الهام از دشمنان اسلام و بدخواهان نظام، ارزش های انقلابی و اسلامی را هدف قرار داده بودند و با قصد تضعیف ولایت فقیه به میدان آمده بودند، اما مردم با حضور خروشان خود آنها را کنار زدند و ولایتمداری خود را ثابت کردند.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه اساس نظام اسلامی به شمار می رود، ابرازداشت: دین مبین اسلام حکومت خاصی قائل است و حاکم جامعه اسلامی پیامبر، امام معصوم و در عصر غیبت نیز ولی فقیه است و هر حکومتی غیر از این طاغوتی و نامشروع به شمار می آید.

این مرجع تقلید نظام اسلامی را نظامی مشروع دانست و تصریح کرد: حکومت در همه ابعاد زندگی انسان نقش و تاثیر دارد، از این رو سرنوشت مردم باید به دست کسی باشد که افزون بر فقاهت، اعلمیت و اجتهاد، دارای تدبیر، سیاست و شجاعت نیز باشد.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: شرکت در انتخابات نوعی بیعت با نظام است، خوشبختانه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات های متعددی در کشور برگزار شده است و مردم نیز با شرکت در انتخابات وفاداری خود را به نظام اسلامی نشان داده اند.

این مرجع تقلید حضور و همراهی مردم را نشانه مقبولیت نظام اسلامی دانست و یادآورشد: مردم باید همیشه در صحنه حضور داشته باشند، حضور مردم در صحنه انتخابات باید پرشور باشد چراکه حضورشان در صحنه در ابعاد مختلف تاثیرگذار و حایز اهمیت است. /924/پ202/ص
ارسال نظرات