۱۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۱۲۰۱۳۷

مسلمانان نیویورک مراسم سالانه دیدار ادیان را تحریم کردند

خبرگزاری رسا ـ رهبران مسلمان شهر نیویورک در اعتراض به جاسوسی نیروهای امنیتی آمریکا از مراکز اسلامی و مساجد، دیدار سالانه رهبران ادیان با شهردار را تحریم کردند.
مسلمانان امريکا
به گزارش خبرگزاری رسا، رهبران مسلمان شهر نیویورک با ارسال نامه‌ای سرگشاده اعلام کردند: ما مسلمانان در کمال احترام، دعوت شهردار برای حضور در مراسم دیدار ادیان را در اعتراض به جاسوسی نیروهای امنیتی از مراکز اسلامی و مساجد رد می‌کنیم.

در ادامه این نامه آمده است: پس از وقایع 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، نیروهای امنیتی و پلیس آمریکا مراکز اسلامی و مساجد را تحت نظر گرفته‌اند و حتی با آموزش جاسوسان و وارد کردن آنان به مساجد، سعی دارند تا فعالیت‌های دینی مسلمانان را تحت کنترل گیرند.

رهبران مسلمان می افزایند: ما نمی‌توانیم در این دیدار سالانه شرکت کنیم، در حالی که حقوق مسلمانان هر روز نقض می‌شود و از ابتدایی ترین حقوق محروم هستند.

گفتنی است، پلیس نیویورک با حضور در بیش از 250 مسجد و مرکز اسلامی، به بهانه جمع‌آوری اطلاعات، مسلمانان را متهم کرده و تمامی این کارها فقط به دلیل دین و اعتقادات این افراد صورت گرفته است.

لازم به ذکر است، مراسم سالانه دیدار رهبران ادیان مختلف با «میخائیل بلومبرگ»، شهردار نیویورک، نهم دی‌ماه، با حضور بیش از 350 نفر از نمایندگان ادیان مختلف در کتابخانه ملی نیویورک برگزار شد./982/ب902/گ
ارسال نظرات