۱۲ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۳۱۵
از سوی اوقاف و امور خیریه؛

بیش از 3 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت مساجد مازندران اختصاص یافت

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از کمک بیش از سه میلیارد ریالی این سازمان امسال برای ساخت مساجد در استان خبر داد.
حجت الاسلام سيف الله سهرابي، مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران


حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از کمک بیش از سه میلیارد ریالی این سازمان به ساخت مساجد در استان خبرداد.

وی با بیان این که این مبلغ برای ساخت 119 مسجد در مناطق مختلف مازندران اختصاص یافته است، افزود: این مبلغ از اعتبارات مرحله اول سازمان اوقاف و امورخیریه بوده است.

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به وجود بیش ازچهار هزار و 100 مسجد در شهرهای مختلف مازندران گفت: مساجد در طول تاریخ از صدر اسلام تا به حال محور وحدت، هماهنگی و کانون مهر و محبت، عبادت و بندگی بوده است.

وی با اشاره به این که مسجد مهم‌ترین پایگاه عقیدتی، فکری و معنوی اسلام بوده است، افزود: این پایگاه معنوی تأثیر‌گذار جامعه اسلامی همواره کانون هدایت و مبارزه علیه کفر و الحاد و ملجأ و مأمن دلباختگان حق و فضیلت بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که چشمه زلال مبارزه و نهضت علیه باطل در طول تاریخ از مساجد جوشیده است، خاطرنشان کرد: نهضت عظیم اسلامی که به رهبری امام راحل آغاز شد و با همراهی ملت ایران همراه بود در طول حیات خویش نیرو و توان خود را از مساجد یافته و همه نقشه‌های شوم دشمنان اسلام را که کمر همت به نابودی اسلام ناب بسته‌اند، خنثی کرده است.

حجت الاسلام سهرابی از مساجد به عنوان مکانی برای رسیدن به اوج کمال انسانی یاد کرد و با بیان این که این پایگاه معنوی زمینه را برای صیقل دادن روح و جسم انسان فراهم می کند، بیان داشت: باید با بهره‌گیری از معنویت موجود در مسجد دل های خود را به خداوند متعال بیشتر نزدیک کنیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران، مشارکت مردمی در ساخت مساجد را مهم ارزیابی کرد و افزود: آحاد جامعه وظیفه دارند که با حضور در مساجد و مشارکت در ساخت مساجد هیأت امناء این اماکن را یاری دهند تا هم اجر اخروی و دنیوی شامل حالشان شود و هم در برنامه های مسجد شریک شوند.

وی با بیان این که مسجد از ابتدای تأسیس تاکنون یک نهاد فرهنگی به شمار می آید، گفت: این پایگاه معنوی نقش مهمی در ایجاد انسجام و ارتباط بین مردم بر عهده داشته و می تواند قلوب مؤمنان را به هم نزدیک تر و مستحکم تر کند./950/پ202/س

ارسال نظرات