۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۲۰۹۶۶

توانمندی‌های ائمه جماعات در مدیریت مساجد بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان شرقی گفت: ویژگی‌ها و توانمندی های لازم امام جماعت در مدیریت محتوایی و معنوی مساجد در قالب طرح‌های پژوهشی جوانان مسجدی بررسی می‌شود.
نماز جماعت
محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز از انتشار فراخوان طرح های پژوهشی کانون‌های مساجد خبر داد و اظهار داشت: پژوهشگران جوان تا ۱۵ بهمن آثار خود را در موضوعات فراخوان تهیه و ارسال کنند.

وی با بیان این‌که فراخوان به منظور تهیه تحقیق و پژوهش در رابطه با موضوعات مختلف مسجد، نماز، بیداری اسلامی و کانون های فرهنگی هنری مساجد منتشر شده است، افزود: پژوهشگران عضو کانون ها می توانند خود را حداکثر تا 15 بهمن سالجاری به دبیرخانه هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

هادی نیا نقش راهبردی شعار مسجد سنگر است، مقابله با جنگ نرم در افکار و اندیشه‌های امام و مقام معظم رهبری، بیداری اسلامی در صحیفه نور و فرمایشات مقام رهبری، تبیین محورهای پیام مقام معظم رهبری به نوزدهمین و بیستمین اجلاس سراسری نماز را از جمله محورهای موضوعی این فراخوان برشمرد.

مسؤول دبیرخانه هماهنگی کانون های مساجد آذربایجان شرقی با بیان اینکه ویژگی‌ها و توانمندی های لازم امام جماعت در مدیریت محتوایی و معنوی مساجد در قالب طرح های پژوهشی جوانان مسجدی بررسی می شود، افزود: جوان و جاذبه‌های مسجدی، مسجد، امام جماعت و طبابت معنوی، مسجد و پیوستگی فرد و جامعه، تبیین نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان نهادهای فرهنگی در عرصه جهاد اقتصادی و بررسی میزان اثرگذاری کانون های مساجد در رونق بخشیدن به نمازهای جماعت مساجد از دیگر موضوعات این طرح است.

وی با بیان این‌که این فراخوان با مدیریت کانون فرهنگی هنری تخصصی پژوهش شهدای تبریز منتشر و اجرا می شود، تصریح کرد: ارتقای شاخص‌ها و شیوه‌های پژوهشی، تقویت رفتار پژوهشی میان جوانان مسجدی، پرورش روحیه پژوهشگری و توانایی، نقد و تحلیل پدیده‌ها در مخاطبان، ترویج و تقویت امر تحقیق و پژوهش و ارایه راهکارهای مناسب تقویت روحیه مسؤولیت پذیری و خودباوری میان اعضای هسته پژوهشی از اهداف این فراخوان است.

به گفته هادی نیا تشکیل هسته‌های پژوهشی در هر کانون فرهنگی هنری محدودیتی ندارد و یک کانون می‌تواند چندین هسته پژوهشی با افراد مختلف داشته باشد، همچنین برای تثبیت و هویت یابی هسته‌های پژوهشی در سال جاری فقط آثاری پذیرفته می‌شوند که در قالب هسته‌های پژوهشی حداقل سه نفری تولید و مشخصات کامل اعضای هسته‌ به طور کامل مطابق فرم های مربوطه ارسال شده باشد.

گفتنی است، آثار ارسالی در دو گروه سنی 14 تا 18 سال و 19 سال به بالا ارزیابی شده و ضمن اهدای هدایای نقدی به 5 نفر از صاحبان پژوهش های برتر، تحقیق‌ها به ستاد عالی کانون های مساجد کشور معرفی شده و پس از ارزیابی به 20 پژوهش برتر کشوری به هر کدام حداکثر 10 میلیون ریال تعلق خواهد گرفت./935/پ202/س
ارسال نظرات