۲۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۲۱۱۰۲
ائمه جمعه خوزستان:

ترور نخبگان علمی راه پیشرفت علم و دانش نظام اسلامی را همواره تر می کند

خبرگزاری رسا ـ ائمه جمعه خوزستان در خطبه های نماز جمعه این هفته مطرح کردند: ترور نخبگان علمی تنها راه پیشرفت علم و دانش نظام اسلامی را همواره تر کرده و سبب راسخ تر و استوارتر شدن عزم و همت نخبگان علمی ایران اسلامی می شود.
تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي استان دياله عراق در بيارجمند شاهرود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، حجت‌الاسلام فیض‌الله رجبی امام جمعه موقت آبادان، در خطبه های نماز جمعه این هفته با دعوت مردم به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات، اظهار داشت: تقوای الهی را در پیش گیرید و یقین کنید که با رعایت این فریضه الهی خیر دنیا و آخرت را نصیب خود خواهید کرد.

وی با اشاره به مناسبت‌های مهمی که در هفته آینده پیش‌رو داریم، بیان داشت: در روز بیست‌ و پنجم دی‌ ماه سالگرد عملیات بیت‌المقدس را داریم که با رمز یا زهرا به انجام رسید و با فتح بزرگی همراه بود که غنایم زیادی را برای سپاه اسلام به همراه داشت.

امام جمعه موقت آبادان با بیان اینکه این پیروزی و پیروزی‌های مختلف ملت ایران در جنگ تحمیلی نتیجه تلاش در راه رضای خدا بود، بیان داشت: این عملیات بیش از 900 اسیر و 5 هزار کشته و زخمی در لشکر دشمن و همچنین انهدام ادوات جنگی آنها و به دست‌ آوردن این ادوات به صورت غنیمت جنگی را برای ما به بار آورد.

وی در ادامه به سی‌ام دی ‌ماه سالروز ولادت حضرت مسیح(ع) اشاره و تصریح کرد: در همه جای جهان نام حضرت مسیح(ع) به عنوان پیامبر صلح و دوستی مطرح است اما ‌پیروان دروغین او در همه جا به جنگ‌افروزی و ستیزه‌جویی شناخته شده‌اند. برخی از پیروان واقعی و راستین مسیح(ع) آن زمان که به مطالعه صحیح زندگی او می‌پردازند بعدها به دین اسلام گرایش پیدا می‌کنند ‌یا در مواقعی پیرو واقعی آن حضرت باقی‌ می‌مانند که نمونه این انسان‌ها را امروز در آمریکا و اروپا شاهدیم.

وی خاطرنشان کرد: این مردم به فکر این هستند که چرا یک اقلیت یک درصدی باید حاصل زحمات و کار اکثریت 99 درصدی را به یغما برده و در رفاه کامل زندگی کند که اگرچه این تفکر یک تفکر مادی اما صحیح است.

امام جمعه موقت آبادان با اشاره به اینکه مسیحیان حضرت عیسی(ع) را ناجی خود می‌دانند، اظهار داشت: مردان و زنان نیک غرب در زمان ظهور عیسی مسیح به او خواهند گروید و از طرف دیگر همزمان با وی امام زمان ما (عج) نیز ظهور خواهد کرد و مسلمانان بعد از درگیری‌هایی که با اهل تباهی از دنیای اسلام خواهند داشت جهان غرب را به تصرف درخواهند آورد.

حجت الاسلام رجبی در ادامه صحبت‌های خود به سالگرد فرار شاه پهلوی از ایران اشاره کرد و گفت: روز 26 دی ‌ماه مصادف است با سالروز فرار شاه جنایتکار که وقتی عظمت تظاهرات مردم ایران را از فراز آسمان و با هلی‌کوپتر مشاهده کرد تاب ماندن در ایران را نیاورد و بعد از معرفی شورای سلطنت کشور را با هدف بازگشت مجدد ترک کرد.

وی افزود: اما این‌بار دیگر رهبری با امام ‌خمینی(ره) بود و مردمی که در این مدت آبدیده شده و ‌آماده هیزم شدن برای سوزاندن تخت طاغوت بودند آتشی را برافروختند که دنیای طاغوت را سوزاند.

امام جمعه موقت آبادان با اشاره به صحبت‌های اخیر مقام معظم رهبری در مورد انتخابات مجلس نهم تصریح کرد: بنا به صحبت‌های مقام معظم رهبری زورگویان جهانی دو هدف عمده دارند که یکی ضربه زدن به دین است و دیگری بی‌اعتماد کردن مردم به نظام جمهوری اسلامی و در فتنه سال 88 شاهد بودیم که وقتی فتنه‌گران می‌پنداشتند که همه چیز تمام شده و درحال پیروزی هستند اقدام به توهین به مقدسات حسینی کردند.

حجت الاسلام رجبی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری هم اشاره کردند دشمنان سعی در نادیده گرفتن پیشرفت‌های ملت ایران دارند وگرنه ملتی که پیشرفته نباشد دشمنی هم ندارد و اینکه آنها تهدید می‌کنند نشان‌دهنده این است که آنها به عظمت ملت ایران پی برده و می‌‌خواهند آن را از ریشه تخریب کنند.

وی با بیان اینکه طبق گفته‌های رهبر جمهوری اسلامی ایران شرایط کنونی ما شرایط بدر و خیبر است و نه شرایط شعب ابی‌طالب آنگونه که دشمان فکر می‌کنند، بیان داشت: مسلمانان ما امروز از شرایط شعب ابی‌‌طالب که دشمنان برایش ساخته بودند رها شده و به پیشرفت رسیده‌اند و همین که هواپیمای جاسوسی آنها را با خفت پایین کشیدند نشانه عظمت ایرانیان است.

امام جمعه موقت آبادان، در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران ثمره شهادت امام‌حسین(ع) و اهل‌بیت داغ‌ دیده آن حضرت در بازگشت از شام است درحالیکه عزیز سه ساله خود را از دست داده بودند؛ از این رو باید همواره در مسیر انقلاب حرکت کنیم تا حرکت ما التیام‌بخش دل‌های درد کشیده زینب کبری(س) و امام سجاد(ع) باشد.

نظام جمهوری اسلامی ایران تسلیم زورگویی ابرقدرت ها نخواهد شد

حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی امام جمعه دزفول، در خطبه های نماز جمه این هفته با اشاره به ترور شهید احمدی روشن اظهار داشت: دشمن این فکر را نکند که با شهادت به شهادت رساندن دانشمندان هسته ای ایران از جمله شهید احمدی روشن خواهد توانست جلوی حرکت و رشد و تعالی ملت ایران را بگیرد. هر گز دانشمندان و نخبگان ما با این ترورها از پیمودن راه دانشمندان علم و فناوری کشور دست نخواهند کشید و انگیزه خود را ازدست نخواهند داد بلکه در جهت رشد و تعالی ملت ایران راسخ تر و استوارتر خواهند شد.

امام جمعه دزفول افزود: دشمن قدرت تحلیل حضور در صحنه ملت ما را ندارد و از اینرو همواره استدلال های آنها اشتباه از آب در می آید و توطئه هایشان با شکست روبرو می شود.

حجت الاسلام قاضی دزفولی خاطرنشان کرد که مردم شریف ایران اسلامی حضوری هوشمندانه در صحنه دارند و در طول بیش از سه دهه بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ثابت کرده اند هر وقت لازم بوده در صحنه با اقتدار تمام حضور یافته و سیلی محکمی به شمنان زده اند.

وی گفت: ما شاهد 9 دی ها، 22 بهمن ها و روزهای قدس و غیره از حضور باشکوه مردم بوده ایم و در هر یک از این حضور ها هوشیاری مردم باعث شده تا فتنه ها و توطئه های دشمنان ناکام بماند. ترور دانشمندان هسته ای پروژه های دشمن برای ترساندن مردم است و می خواهند با این کار ملت شریف ایران را از رشد و تعالی باز بدارند و در این خصوص وظیفه مردم و مسوولین برای مقابله با این ترفندهای دشمن بسیار سنگین است.

امام جمعه دزفول با اشاره به نزدیکی انتخابات مجلس گفت: دشمن سعی می کند تا حضور مردم در انتخابات را کمرنگ و روحیه ملت را تضعیف و وانمود کند که تحریم های اقتصادی اثر کرده اما غافل از اینست که رهبر شجاع و حکیم و بادرایت و دشمن شناس ما پاسخ آنها را می دهد و می فرماید ملت ما نشانه های پیروزی را به چشم خود دیده و بسیاری از مراحل آن را با سرافرازی طی کرده است.

حجت الاسلام قاضی دزفولی افزود: مجریان انتخابات باید مراقب باشند باید قانون را از همه چیز برتر و عزیزتر بدانند؛ از این رو اگر قانون ملاک باشد و عملکرد مسوولین بر مبنای قانون صورت گیرد دشمن هیچ توطئه ای نمی تواند بکند و فتنه ها و توطئه های آن حنثی خواهد شد.

امام جمعه دزفول در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، به فرا رسیدن اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: اربعین اولین جوششی است که در قلبهای مسلمین شروع و تا ابد ادامه خواهد داشت.

وی به 26 دیماه سالروز فرار شاه خائن اشاره کرد و افزود: چنین روزی که در سال 57 اتفاق افتاد یکی از روزهای بزرگ برای ملت ایران است و نبایددر اذهان فراموش شود.

امام جمعه دزفول به 27 دیماه سالروز شهادت فداییان اسلام در سال 1334 اشاره کرد و گفت: در این روز فداییان اسلام شهیدنواب صفوی ،شهید طهماسبی ،برادران واحدی و شهید ذوالقدر بدست دژخیمان رژیم ستم شاهی به شهادت رسیدند اینان بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب جوانمردانی بودند که نتوانستند شرایط بت پرستی جامعه را تحمل کنندو مقابل ظلم و ستم دستگاه حاکم ایستادند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه دزفول به تصمیم خطرناک رژیم صهیونیستی مبنی برانتخاب قدس شریف به عنوان پایتخت دائمی این رژیم، پرده از توطئه و فتنه جدید دشمنان اسلام علیه مسلمانان دارد.

وی بامحکوم کردن این توطئه رژیم صهیونیستی، از مجامع بین المللی خواست تا مانع این اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی شوند و اجازه ندهند قدس شریف که به همه مسلمانان تعلق دارد را یکپارچه یهودی و مسلمانان را از قدس اخراج کنند.

حضورباشکوه مردم درانتخابات موجب دلگرمی دوستان ودلسردی دشمنان می شود

حجت الاسلام سید محمد امام، امام جمعه شوش در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شوش، حضور حداکثری مسوولان و مردم در همه صحنه ها بویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی را یک وظیفه همگانی دانست و اظهار داشت: اگر چه رسانه های غربی درصدد کم رنگ جلوه دادن حضور مردم در این دوره از انتخابات هستند، اما حضور آحاد مردم در پای صندوق های رای، سبب کوری چشم دشمنان می شود.

وی به ترور و شهادت دکتر احمدی روشن اشاره کرد و گفت: این جنایت اولین حرکت تروریستی دشمنان انقلاب علیه علم آموزی و خرد ورزی در نظام اسلامی نیست.

استاد حوزه علمیه خوزستان این اقدام را نشان دهنده زبونی و ذلت و در استیصال بودن استکبار دانست و اظهار داشت: دشمنان باید بدانند و متوجه باشند که با این جنایات راه به جایی نبرده و در صورتی که این دانشمندان را از نظام اسلامی گرفته و به شهادت برسانند، فکر و اندیشه آنان را نمی توانند نابود کنند.

وی به 27 دی ماه سالروز شهادت شهید نواب صفوی، طهماسبی، برادران واحدی و ذوالقدر از فداییان اسلام در سال 1334 توسط رژیم جنایتکار پهلوی اشاره کرد و این جوانان برومند اسلام مقابل ظلم و جور رژیم ستمشاهی ایستادند و به شهادت رسیدند.

امام جمعه شوش 24 دی فرار رسیدن ایام اربعین حسینی را به تمام پیروان اهل بیت (ع) تسلیت گفت و خواستار بجای آوردن حق امام حسین (ع) و یارانش در این روز شد و از مردم شوش به ویژه هیأت های عزادار و بخصوص جوانان که با برپایی ایستگاه صلواتی از زایرین ابا عبدالله الحسین (ع)پذیرایی می کنند تشکر و قدردانی کرد.

ترور دانشمندان ایرانی نشانه عجز دشمن است

حجت‎الاسلام عبدالرضا ابوعلی امام جمعه بهبهان، در خطبه‎های این هفته نماز جمعه، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسین اظهار داشت: اربعین حسینی یک بار دیگر رشادت‎ها و ایثارگری‎های امام حسین(ع) و یاران باوفایش را به ما یادآوری می‌کند.

وی تصریح کرد: اربعین یادآور مظلومیت و اسارت چهل‌ روزه اهل‎بیت(ع) به سرپرستی امام مظلوم شیعیان حضرت سیدالساجدین(ع) و حضرت زینب‌کبری (س) است که در راه حفظ ارزش‎های کربلا و به پاس داشتن خون شهیدان و اهداف آنها آواره و اسیر شده و توهین‎های فراوانی را به جان خریدند.

حجت الاسلام ابوعلی بر برگزاری هرچه باشکوه‎تر مراسم عزاداری این روز تأکید کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا مراسمی بدون حاشیه و شایسته اباعبدالله(ع) برای این روز تدارک دیده و در کنار برگزاری هرچه بهتر آن، دستاوردها و نکات قیام امام را بیش از پیش در زندگی خود به کار بندیم.

امام جمعه بهبهان در ادامه به هفته وقف اشاره کرد و ضمن تاکید بر نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه عنوان کرد: ادارات و دستگاه‌هایی که املاک موقوفی در اختیار دارند نسبت به پرداخت به موقع اجاره آنها اقدام کنند. این یک مسأله شرعی بوده و کوتاهی در آن، کوتاهی در مسایل شرعی است؛ چرا که مبالغ جمع‎آوری شده از وقف، صرف مسایل و برنامه‎های فرهنگی، مذهبی و دیگر مسایل جامعه می‎شود.

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به ترور معاون بازرگانی سایت هسته‎ای نطنز در تهران اظهار داشت: وقتی دشمن به نقطه‎ای رسیده که می‎بیند شدیدترین تحریم‎ها نیز بر توانایی‎های میهن اسلامی ما اثری نداشته و دستاوردهای انقلاب هر روز بیش از گذشته تجلی پیدا می‎کند، در سنای خود به وضوح از ترور سخن می‎گوید.

خطیب جمعه بهبهان در پایان خطبه های نماز جمعه این هفته، اظهار داشت: ترور دانشمندان ما چیزی نیست جز نشانه و اثبات ناتوانی و عجز دشمنان و آنها باید بدانند که ملت ما، کشور ما و دانشمندان ما با دیدن این جنایات نه تنها قدمی باز نخواهند گشت که عزم خود را برای فتح قله‎های بیشتر علمی جزم می‎کنند./9465/پ201/ص
ارسال نظرات