۲۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۲۲۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

برجسته‌سازی بعد فقاهتی و معنوی آیت‌الله گلپایگانی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره)، برجسته کردن بعد فقاهتی و معنوی این مرجع فقید را ضروری دانست.
حجت‌الاسلام عباس اسكندري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس اسکندری صبح امروز 26 دی‌ماه در دیدار جداگانه‌ اعضای ستاد کنگره فقیه آگاه با آیت‌الله مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم، بر برجسته کردن بعد فقاهتی و معنویتی حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) تأکید کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که بعد فقاهتی و معنویتی حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) برجسته‌تر از ویژگی‌های دیگر این فقیه بود، خواستار کاربردی شدن مجموعه فعالیت‌هایی که برای برگزاری کنگره بزرگداشت علما و مفاخر دین صورت می‌گیرد برای طلبه‌های جوان شد.

وی تصریح کرد: در خاطراتی که برای این کنگره جمع‌آوری می‌شود و یا شخصیت‌هایی که می‌خواهند در کنگره سخنرانی کنند، بیشتر به ابعاد معنوی و فقاهتی حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) توجه کنند و این دو ویژگی برجسته به عنوان الگو برای طلاب جوان مطرح شود.
 
در بخش دیگری از این دیدارها، محسن مس‌چی معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات علوم اسلامی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های علمی کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) پرداخت و گفت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی با توجه ویژه به آثار علمی حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) از دو سال پیش، فعالیت‌های مناسبی را در این زمینه انجام داده است.

تدوین نرم‌افزار مجموعه آثار آیت‌الله گلپایگانی برای ارائه در کنگره فقیه آگاه

وی با بیان این‌که تاکنون شصت جلد از آثار حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) و شاگردان درباره زندگینامه ایشان جمع‌آوری و احصا شده است، از تدوین و ارائه نسخه نرم‌افزاری مجموعه آثار حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) و چاپ 12 جلد از آثار برگزیده ایشان که در دست تحقیق و پژوهش مجدد قرار گرفته است، خبر داد.

معاون بین‌الملل مرکز تحقیقات علوم اسلامی با اشاره به اعلام فراخوان مقاله کنگره فقیه آگاه درباره ابعاد مختلف شخصیتی حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) و چاپ مجموعه مقالات ارایه شده به کنگره، بر استفاده از ظرفیت و پتانسیل حوزه علمیه قم و شهرستان‌ها در برگزاری هرچه باشکوه‌تر بزرگداشت مقام شامخ حضرت آیت‌الله گلپایگانی‌(ره) تأکید کرد.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه شهرستان‌ها در این موضوع مشارکت می‌کنند و همزمان با برگزاری کنگره در نماز جمعه از شخصیت این مرجع فقید تجلیل می‌شود، اظهار داشت: ستاد کنگره فقیه آگاه و 17 کمیته مردمی برای بزرگداشت شخصیت حضرت آیت‌الله گلپایگانی با نظارت امام جمعه شهرستان‌ها تشکیل شده است.
 
مس‌چی همچنین گفت: هفتاد تن از مهم‌ترین شاگردان حضرت آیت‌الله گلپایگانی برای مصاحبه انتخاب شده‌اند و کتاب مصوری از مجموع تصاویر ایشان نیز به چاپ خواهد رسید و نیز اسنادی که هنوز در جایی چاپ نشده و در دسترس کسی هم نبوده است، در حال اسکن و تصویربرداری است که برای ارائه در کنگره چاپ می‌شود. /920/پ202/ع

ارسال نظرات