۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۱۲۲۲۵۲
بخش پایانی/حجت الاسلام پورمحمدی:

بسیاری از شبکه های فساد بانکی شناسایی شده است/ مصمم به برخورد با فتنه گران هستیم

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازرسی کل کشور، از عزم جزم این دستگاه نظارتی برای برخورد با فتنه گران سیاسی، روانی و اقتصادی خبر داد و گفت: بسیاری از شبکه های فساد بانکی و مفسدان دخیل در این پرونده شناسایی شده اند و رسیدگی قضایی به این پرونده هرچه سریعتر باید انجام شود.
حجت الاسلام مصطفي پورمحمدي، رئيس سازمان بازرسي کل کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور چهارشنبه شب در مراسم گرامی داشت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که در مسجد امام زین العابدین(ع) قم برگزار شد، با بیان اینکه دشمنان برای اینکه قدرت تاثیر گذاری جمهوری اسلامی ایران را تحت الشعاع قرار دهند، سوریه را هدف گرفته اند ، ابراز داشت: اتحادیه عرب هیاتی را برای بررسی به سوریه فرستاد، گزارش اولیه آنها حاکی از این بود که هرچند دولت سوریه نقاط ضعفی دارد، اما طرف مقابل بسیار خونریز است و مردم را هدف حملات تروریستی قرار داده است، اما از سویی دیگر همین اتحادیه عرب گفت ماموریت بازرسان را لغو می کنیم.

اجازه نمی دهیم برخی دولت ها به خاطر مطامع شان سوریه را تحت فشار قرار دهند

وی با بیان اینکه موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال این مساله کاملا شفاف است و ما از اصلاحات در سوریه حمایت می کنیم، تاکید کرد: ما اجازه نمی دهیم دولت های دیگر به خاطر مطامع خود، دولت و ملت سوریه را تحت فشار قرار دهند چون سوریه کشوری است که در خط مقدم مقاومت بوده و با رژیم صهیونیستی به مقابله پرداخته است.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: اینها زورشان به جمهوری اسلامی نمی رسد و به خاطر تضعیف قدرت نظام اسلامی درصدد زدن شاخ و برگ های انقلاب هستند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل و بررسی تحولات داخلی پرداخت و با تاکید براینکه نباید از تهدیدات و توطئه های دشمنان هراس داشته باشیم، از وحدت به عنوان اصلی ترین نیاز کشور در مقطع کنونی یاد کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی گفت: باید مراقب باشیم با تنازع و اختلاف، قدرت ما تضعیف نشود. وحدت، همدلی و انسجام رمز قدرت نظام و مردم است، با هم دعوا نکنیم، خط و خطوط راه نیندازیم.

وی گفت: خدا، پیامبر و اهل بیت(ع) می گوید به فکر ضعفا باشیم، از خطاهای دیگران چشم پوشی کنیم، اسلام برخی ادبیات و حرف ها را خوب نمی داند، امام راحل عظیم الشان انقلاب اسلامی به ما یاد داد که با هم باشیم، قدرت خود را در اتحاد ببینیم و کارهای خود را دست انسان های شایسته بسپاریم.

حجت الاسلام پورمحمدی با اشاره به انتخابات مجلس تاکید کرد: ما می خواهیم نماینده مجلس انتخاب کنیم باید نماینده ای باشد که مشکل کشور را بفهمد نه اینکه تصمیمات گروهی بگیرد و به فکر قدرت باند و جناح خود باشیم، از این رو باید کسانی را به مجلس بفرستیم که قدرت تحلیل و جسارت تصمیم داشته باشند و تطمیع نشوند.

وی با بیان اینکه نباید تحت تاثیر تبلیغات دشمنان و بدخواهان نظام قرار گیریم، افزود: وقتی دشمن تحریم می کند طبیعی است که قدری دشواری و مشکل ایجاد می شود. باید سعی کنیم ابزار دشمن نشویم، اگر یک هفته مردم تحویل نگیرند فضاسازی و جنگ روانی ها کارایی ندارد و هفته دوم اوضاع رو به راه و عادی می شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: دولت تلاش می کند ارزاق و قیمت ها را کنترل کند که جا دارد از آنها تشکر کنیم، اما باید توجه داشت که بعضی اوقات دیر تصمیم گرفته می شود و یا خوب تصمیم گرفته نمی شود، این دشمن را به طمع می اندازد.

مصمم به برخورد با فتنه گران هستیم

وی اضافه کرد: در شرایط امروز هم فتنه گر سیاسی داریم که می گوید در انتخابات شرکت نکنیم، ملت ما در جواب فتنه گران سیاسی باید حضور خود را در صحنه تقویت کنند، یک عده فتنه گر روانی هستند، یک عده نیز فتنه گر اقتصادی هستند که تا نوسانی پیش می آید شروع به کار می کنند و می گویند حالا وقتش است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه باید حواس ما جمع باشد و در این شرایط دست فتنه گران را قطع کنیم، تصریح کرد: ما به سهم خود ایستاده ایم که دست فتنه گران را بزنیم و همچون پرونده فساد بانکی در این عرصه نیز مسؤولیت خود را انجام دهیم.

وی با اشاره به پرونده فساد بانکی بیان داشت: بسیاری از شبکه های آن، مفسدان مخرب و اخلال گر را شناسایی کرده ایم و بسیاری از منحرفین را هم شناسایی کردیم که متاسفانه در دستگاه ها بودند و گول خوردند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: امیدوارم آقای قاضی برای محاکمه متهمان آماده شود، ما اصرار داریم هرچه سریعتر این محاکمه آغاز شود تا مردم ببینند نظام با قدرت با فساد و مفسد مبازره می کند چراکه امروز مفسد و اخلال گر ستون پنجم دشمن است که چراغ سبز به دشمن می دهد.

مردم با حضور پرشور در انتخابات، افراد اصلح را برگزینند

وی با بیان اینکه ملت ما نشان داده است در مقابل شرایط سخت تصمیم های خوب می گیرد و قدرت عبور از بحران را دارد، یادآورشد: ان شاءالله خداوند به یمن ایمان مردم، صفا و ولایت مداری آنها توفیقات بسیاری را نصیب ما کند و ما از این پیچ تاریخی با عزت و سربلند عبور کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور در پایان با اشاره به در پیش بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در انتخابات باید هم خوب شرکت کرده و هم خوبان را انتخاب کنیم. /924/پ201/ج
ارسال نظرات