۲۰ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۱۲۲۸۶۹
امام جمعه شهرستان آذرشهر:

راه اندازی مدرسه علمیه آذرشهر خواست دیرین بانوان این شهر بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان آذرشهر با تأکید بر توسعه و تقویت حوزه های علمیه شهرستانی گفت: راه اندازی مدرسه علمیه خواهران آذرشهر خواست دیرین بانوان این شهر بود.
خواهران طلبه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام میرعلی اکبر قره سیدی، امام جمعه آذرشهر، امروزدر مراسم آغاز به فعالیت حوزه علمیه خواهران صدیقه کبری(س) این شهر اظهار داشت: راه اندازی این مدرسه علمیه که خواست دیرین بانوان این شهر بود، پاسخی منطقی به خیل مشتاقان تحصیل در علو حوزوی است.

وی با تاکید بر سیاست تمرکز زدایی حوزه های علمیه خواهران و برادران تصریح کرد: عدم وجود و یا تقویت مدارس علمیه شهرستانی موجب مهاجرت طلاب سطوح عالی و در نتیجه تداوم مشکل کمبود مبلغ دینی در شهرستان ها خواهد بود.

حجت الاسلام قره سیدی ادامه داد: اگر امروز شاهد کمبود روحانی در بیشتر نقاط کشور هستیم، به سبب عدم بازگشت طلاب و روحانیان تحصیل کرده در حوزه های علمیه بزرگ کشور به زادگاه خود است، در حقیقت توسعه مدارس علمیه در شهرستان بایستی همراه با ارتقای سطح کیفی آموزش باشد.

امام جمعه آذرشهر افزود: در کنار مراکز آموزش عالی و دانشگاهی شهرستان آذرشهر، احداث حوزه علمیه برای تحصیل مبلغان دینی بسیار ضروری است، پیش از این ده‌ها جوان این شهر برای تحصیل در علوم و معارف اسلامی به شهرهای تبریز، بناب، مراغه و قم هجرت کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهتمام جدی مسؤولان نسبت به تسریع در احداث حوزه علمیه برادران آذرشهر گفت: زمینی به مساحت یازده‌هزار متر مربع برای احداث حوزه علمیه آذرشهر اختصاص داده شده که بایستی با همت مسؤولان امر مراحل ساخت و بهره‌برداری از این مرکز علوم اسلامی تسریع یابد.

گفتنی است، همزمان با دهه فجر چهارمین مدرسه علمیه خواهران جدیدالتاسیس آذربایجان شرقی در شهرستان آذرشهر امروز با عنوان حوزه علمیه صدیقه کبری فاطمه الزهرا(س) فعالیت خود را آغاز کرد./935/پ202/س


ارسال نظرات