۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۱۲۴۹۶۰
امام جمعه مینوشهر:

انفاق سبب تکامل زندگانی فردی و اجتماعی انسان ها می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مینوشهر، انفاق را سبب تکامل زندگانی فردی و اجتماعی انسان ها دانست و اظهار داشت: انسان می‌تواند از راه احسان در زندگی فردی و اجتماعی خود تحولی را ایجاد کند که حداقل زندگی دنیوی وی را سرشار از آسایش و آرامش کند.
امام جمعه مينوشهر انفاق
حجت الاسلام محمدجواد عادل‌پور امام جمعه مینوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری اظهار داشت: احسان برگرفته از حسن است که در دو معنای نعمت بخشیدن به دیگری و احسان در کار و عمل به کار می‌رود و کسی که نیکوکاری را بیاموزد یا عمل نیکی را انجام دهد از جمله نیکوکاران به شمار می‌رود. انسان می‌تواند از راه احسان در زندگی فردی و اجتماعی خود تحولی را ایجاد کند که حداقل زندگی دنیوی وی را سرشار از آسایش و آرامش کند.

وی با اشاره به کارکردهای اجتماعی احسان و نیکوکاری تصریح کرد: از کارکردها و نقش‌های سازنده احسان می‌توان در حوزه عمل اجتماعی به احسان به عنوان عامل ایجاد صمیمیت و دوستی میان انسان‌ها اشاره کرد که خداوند در قرآن نیز به آن اشاره می‌کند.

امام جمعه مینوشهر بیان داشت: برای آن که از ارزش احسان و نیکوکاری در آموزه‌های قرآنی به شکل درستی آگاه شویم بهتر است که به آثار دنیوی و اخروی آن توجه کنیم؛ چرا که بی‌گمان احسان و نیکوکاری ویژه انسان‌هایی است که در مسیر هدایت قرار گرفته و کمال را از خداوند می‌جویند.

وی با بیان اینکه انفاق از نعمت‌های خدادادی است که سبب تکامل فردی و اجتماعی می‌شود اذعان داشت: افرادی که سعی می‌کنند تا نیازهای فردی و اجتماعی و نیز روحی و مادی دیگران را به هر طریق ممکن برطرف سازند کمک و تعاون را به عنوان یک اصل نیکوکاری همراه با بخشندگی در زندگی خود قرار داده و همواره بر آن اساس حرکت می‌کنند.

حجت الاسلام عادل پور با اشاره به آثار مثبت و منفی اعمال انسان در زندگی شخصی خود تصریح کرد: خداوند بزرگ به انسان حق انتخاب داده و انسان‌های شایسته کسانی هستند که راه‌های مفید را پیموده و فرصت‌های الهی را از دست ندهند و با نیت خداپسندانه برای رفع نیاز خود و دیگران بکوشند.

این استاد حوزه علمیه در ادامه با تأکید بر اینکه ناسپاسی از نعمت‌های خداوند آنها را از بین می‌برد افزود: انسان‌های ناسپاس در برخورد با نیازمندان آنان را به تمسخر گرفته و ادعا می‌کنند که اگر خدا می‌خواست به فقیران روزی می‌داد و به کمک و مساعدت ما نیازی نیست.

امام جمعه مینوشهر در پایان سخنان خود اظهار داشت: این گونه افراد نمی‌دانند که کمک به نیازمندان، انسان را از سقوط به پستی‌ها و حوادث ناگوار و ناگهانی در امان نگاه می‌دارد و در حقیقت نیکوکاری و صدقه پنهان و آشکار از اعمال پسندیده‌ای است که موجب سپیدرویی انسان در جهان آخرت خواهد شد./9465/ت302/ص
ارسال نظرات