۲۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۳۳۲
آیت الله حیدری:

منشور اخلاق کارگزاری امام صادق به مسؤولان ابلاغ شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حیدری گفت: منشور اخلاق کارگزاری امام صادق(ع) که خطاب به حاکم اهواز بوده است مورد توجه مسؤولان قرار گیرد تا بتوانیم براساس برنامه‌های اهل بیت‌(ع) مسیر خدمت رسانی به مردم را طی کنیم.
آيات شفيعي و حيدري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز،  آیت‌الله سیدعلی شفیعی و آیت‌الله محسن حیدری، امروز در جلسه شورای اداری خوزستان، که در محل استانداری خوزستان برگزار شد، به تبیین اهمیت خدمت رسانی در جامعه اسلامی پرداختند.

آیت‌الله سیدعلی شفیعی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در سخنانی با اشاره به تلف شدن عمر انسان بدون توجه و درک آن، گفت: انسان همیشه باید به فکر این باشد که در مدت زمانی که تا به حال گذرانده چه کارهای نیکی که مورد رضایت خداوند باشد انجام داده است

وی با تأکید بر حسابرسی انسان پیش از آن که دیگران به حساب خود برسند، عنوان داشت: مسؤولان باید به گذشته خود و به گام‌هایی که برای جامعه و زندگی خود برداشته‌اند توجه جدی کنند و برای آینده خود ،وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند.

آیت الله شفیعی با بیان این که تکامل و تحول انسانی، عمده ترین تفاوت بشر با دیگر مخلوقات است، خاطر نشان کرد: به یقین رهبری عنوانی را برای سال جدید نامگذاری می‌کنند که سر خط و مشی‌ ملت قرار می‌گیرد اما باید توجه داشته باشیم که قدر خود را بدانیم و چگونگی تعالی و تصاعد خودمان را بشناسیم.

منشور اخلاق کارگزاری امام صادق به مسؤولان ابلاغ شود

در بخش دیگری از این همایش، آیت‌الله محسن حیدری، عضو مجلس خبرگان رهبری، به تبیین آثار عملی کردن منشور اخلاق کارگزاری امام صادق(ع) در ادارات و نهادهای دولتی اشاره کرد.

وی به بیان بخشی از نامه امام صادق(ع) به فرماندار و حاکم اهواز، عبدالله نجاشی، پرداخت و افزود: در این نامه آمده است، «از اذیت و آزار اولیای الهی خودداری کن، با مردم مدارا کن، از آنجا که کارگزار حکومت هستی، نه آن گونه نرم خو و نرم رفتار باش که در تو احساس ضعف کنند و نتوانی مسؤولیت خود را به خوبی انجام دهی، نه چندان شدید و خشن باش که تو را به داشتن قساوت قلب متهم کنند».

آیت‌الله حیدری با تأکید بر عمل کردن به منشور اخلاقی امام صادق(ع)، بیان داشت: امیدوارم منشور اخلاق کارگزاری امام صادق(ع) که خطاب به حاکم اهواز بوده است مورد توجه مسؤولان قرار گیرد تا بتوانیم براساس برنامه‌های اهل بیت‌(ع) مسیر خدمت رسانی به مردم را طی کنیم.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بر لزوم توجه جدی مسؤولان به عاقبت اعمالشان تأکید و اضافه کرد: عاقبت بخیری مسؤولان در گروه خدمت کردن به مردم و حل مشکلات آنان است.

امام جمعه موقت اهواز در پایان خطاب به استاندار خوزستان خواستار ابلاغ منشور اخلاق کارگزاری امام صادق(ع) به مسؤولان استانی شد./9463/پ202/س
ارسال نظرات