۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۲۵۴۴۳
راهیان نور (36)؛

انتقال حس پاسداری از انقلاب اسلامی از دستاوردهای راهیان نور است

خبرگزاری رسا ـ عضو موسسه روایت سیره شهدا بیان داشت: رشادت‌های عالمان دینی و روحانیون در دوران دفاع مقدس باید تبیین شود.
راهيان نور


حجت الاسلام حمید رضا کشاورز، جانباز دوران دفاع مقدس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: اهمیت راهیان نور این است که بسیاری از نسل سومی ها با شهدا فاصله داشتند و آگاهی به زندگی این گروه و شرایط دوران جنگ نداشته‌اند که وقتی با آنها صحبت می کنیم می‌گویند ما اینها را نمی دانستیم.

وی بیان داشت: جوانان با دیدن مناطق جنگی و شنیدن خاطرات از جنگ و فهم رشادت های رزمندگان به نقش خود در انقلاب اسلامی پی می برند و مسؤولیت‌پذیر می‌شوند.

این جانباز دوران دفاع مقدس اظهار داشت: امام خمینی (ره) آن موقع می‌فرمود جبهه دانشگاه است و مردم اعم از درس خوانده و کارگز و کارمند راهی جبهه شدند تا از میهن خود دفاع کنند اما امروز جوانان می‌دانند که دانشگاه جبهه است و وقتی در این مناطق عمیاتی حاضر می شوند و رشادت‌های رزمندگان اسلامی را به چشم می‌بینند، آن موقع مسؤولیت خطیر خود را در مجامع علمی حس می‌کنند.

وی بیان داشت: جنگ تحمیلی سخت بود اما امروز جنگ سرد است و جنگ از نوع فرهنگی به مراتب سخت‌تر است که جوانانی حاضر در این مناطق به خوبی به مسؤولیت خطیر خود پی می‌‌برند و عزم خود را برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی جزم می‌کنند.

این راوی سیره شهدا گفت: روحانیت مسؤولیت سنگینی در انتقال پیام دینی دارد و این گروه که در عین گمنامی در دوران دفاع مقدس کار تبلیغی رزمی می کردند، امروز هم به خوبی در صحنه دفاع از دین حاضر شده اند.

وی با شاره به اینکه معنویت جنگ تحمیلی، مدیون حضور علما و روحانیت بود، گفت: روحانیت در شکل روای، باید نقش عالمان دینی را در جنگ بگویند و دستاوردهای معنوی این قشر را بری جوانان بازگو کنند و رشادت های امثال حجت الاسلام ابوترابی، شهید ردانی پور، شهید قنوتی، بروسنی و کاوه را بازگو کنند.

وی بیان داشت: امروز روحانیت به خوبی در قالب کاروان های راهیان نور، نقش ایفاء می کنند و با روایت گر مناسب، معارف دینی را منتقل می کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: امروز روحانیت با اصول روایت گری، هستی جنگ را به خوبی تبیین می‌کنند و بیان تک بعدی ندارند که فقط بعد نظامی جنگ مطرح شود، بلکه همه جابنه به موضوع نگاه کرده و برای دیگران تبیین می کنند.

وی بیان داشت: امروز به برکت سفرهای راهیان نور، برخی ضد ارزش ها از فرهنگ نوروزی رخت بربسته است و افراد زیادی برای تحویل سال نو خود را به قتلگاه های شهدا که دارای حرمت است می رسانند.

این عضو موسسه سیره شهدا بیان داشت: امروز رسانه ها باید واقعیت های مربوط به جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را بیان کنند و جوانان را در معرض آشنایی با تاریخ ارزشمند خود قرار دهند. /909/ت302/ع

ارسال نظرات